سخنگوی فدراسیون والیبال ایران گفت: از آنجایی که شناخت تیم‌ها در رده نوجوانان نسبت به هم کم است این مسابقات نوسان زیادی دارد.

درخشنده: مسابقات نوجوانان اغلب پرنوسان است/ خوشبختانه سهمیه جهانی گرفتیمغفار درخشنده سخنگوی فدراسیون والیبال ایران در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، اظهار داشت: شهر تبریز به خوبی میزبان دوازدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا بود. این مسابقات به منزله انتخابی جهان ۲۰۱۹ مصر نیز بود و تیم ملی ایران نیز با کسب عنوان سومی توانست سهمیه جهانی را کسب کند.

وی ادامه داد: برخی تغییرات در روند برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا نسبت به سال قبل این مسابقات ایجاد شده بود که همین تغییرات موجب شده بود تیم‌های شرکت کننده، رسانه‌ها و مسئولان برگزار کننده این رقابت‌ها با چالش‌هایی مواجه شوند. این تغییرات البته به دلیل نوع پوشش تلویزیونی این رقابت‌ها از سوی کشور‌هایی نظیر چین و کره جنوبی و برخی شبکه‌های ماهواره‌ای ایجاد شده بود که خوشبختانه به مرور حل شد و به روال عادی تبدیل شد.

درخشنده درباره سطح فنی مسابقات گفت: معمولا مسابقاتی که در سطح نوجوانان برگزار می‌شود به دلیل شناخت کم حریفان از یکدیگر سطح فنی متوسطی دارد و با نوسانات زیادی در طول زمان برگزاری همراه است. اما به مرور زمان شناخت و آنالیز تیم‌ها از هم بیشتر شده و سطح مسابقات نیز بهتر و بهتر می‌شود. در این دوره نیز همین اتفاق رخ داد و تیم‌ها و بازیکنان رفته رفته به شناخت بیشتری از هم دست پیدا کردند.

سخنگوی فدراسیون والیبال در ادامه به حضور تماشاگران تبریزی در طول برگزاری مسابقات اشاره کرد و گفت: استقبال تماشاگران تبریزی از این مسابقات بی نظیر بود و مردم خونگرم تبریز علاوه بر مهمان نوازی عالی خود با حضور پر شور خود مشوق پسران والیبال ایران بودند و در همه مسابقات تیم ملی کشورشان را تشویق کردند.

مسئول روابط بین الملل فدراسیون والیبال در ادامه خاطر نشان کرد: میزبانی تبریز از مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا فواید زیادی برای والیبال این شهر داشت. مهم‌ترین نکته‌ای که در این راستا باید به آن اشاره کنم، این مطلب است که دو سالن والبیال این شهر پیش از شروع این مسابقات در سطح استاندارد‌های جهانی بازسازی شد.

درخشنده افزود: سال‌های قبل تبریز حتی یک سالن استاندارد نداشت، اما حالا این شهر دو سالن کاملا استاندارد از همه لحاظ داراست و می‌تواند به رشد والیبال در این شهر کمک شایانی کند.

سخنگوی فدراسیون والیبال در پایان از مسئولان شهر تبریز قدردانی کرد و افزود: استاندار، شهردار، رییس تربیت بدنی، مدیر کل ورزش و جوانان شهر تبریز، نیروی انتظامی، مسئولان هیات والیبال و. همه در این میزبانی بزرگ به فدراسیون کمک کردند و همکاری کافی داشتند و باید از همه آن‌ها تشکر کنم.

بیشتر بخوانید:

ایران صفر – ایتالیا ۳ / شاگردان کولاکوویچ مغلوب لاجوردی پوشان ایتالیا شدند

نتایج کامل روز نخست از هفته دوم / تداوم صدرنشینی لهستانی‌ها

انتهای پیام/

اظهارات سخنگوی فدراسیون والیبال درباره مسابقات قهرمانی آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار