عبدالرضا عابد گفت: امروزه باید با توجه به نگاه روز و نیازهای کنونی جامعه، کارکردهای وقف نیز متنوع و گسترده‌تر شود.

ضرورت تغییر نگاه سنتی مردم به مقوله وقف

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; عبدالرضا عابد قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان ایلام اظهار کرد: نگاه سنتی به مقوله وقف با توجه به گستردگی نیازهای کنونی مردم در عرصه‌های مختلف باید تغییر پیدا کند.

وی افزود: توسعه عرصه‌های جدید وقف متناسب با نیاز هر منطقه موضوع بسیار مهمی است و برنامه‌ریزی و تلاش در آبادانی موقوفات تأثیرگذار و باید در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد.

عابد اضافه کرد :بسیاری از اشخاص تمایل دارند در این عرصه ورود کنند که باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات بهره گرفت.

وی اظهار کرد: اساس و مبنای کار این سازمان توسعه ارتباط، هماهنگی، ایجاد وحدت، انسجام و دفاع از آرمان‌های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری است.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر فرهنگ وقف گسترش بیشتری پیداکرده اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم چراکه این رویه در اصلاح بسیاری از مشکلات اجتماعی تأثیر شایان توجهی دارد.

عابد گفت: ایلام دارای ظرفیت‌های خوبی است و در سال‌های اخیر با توجه به تردد میلیونی زائران اربعین روحیه معنوی و خدمت به زوار اباعبدالله الحسین (ع) در بین مردم موج می‌زند.

گفتنی است، در این آئین حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی به‌عنوان مدیر جدید حج و اوقاف استان ایلام معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام شهیدی فر قدردانی شد.

انتهای پیام/اس

 

مراسم معارفه مدیر جدید حج و اوقاف استان ایلام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.