مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت : تا پایان مرداد ماه 120 طرح عمرانی در حوزه محرومیت زدایی در اصفهان به بهره برداری می رسد.

 احسان اله رضاپور در گفت گوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به پیش برد اهداف در جهت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد:اقدام اصلی سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان اشتغال‌زایی وارائه تسهیلات با وام 5 تا 15 میلیون، با سود 10 درصد به متقاضیان است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی در حوزه‌های محرومیت زدایی و برنامه‌های عمرانی ورود پیدا کرده است، تصریح کرد:حدود120 طرح عمرانی تا پایان مرداد ماه سال جاری به اتمام می‌رسد وبه بهره براداران تحویل داده می‌شود.

رضاپور با اشاره به بحث‌های فرهنگی بیان کرد:برنامه اردو‌های جهادی و اعزام 2 هزار تا 30 هزارنفر به جغرافیای هدف را مدنظر داریم که در این طرح 5 ساله ارائه خدمات و کارهای عمرانی از صفر تا صد روستای بالای 50 هزارخانوار و در کنار آن فرهنگی و اجتماعی و رفع مشکلات معیشتی را خواهیم داشت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در مورد خدمات رسانی و بهداشت اظهار کرد: باهمکاری بسیج جامعه پزشکي، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم وارائه ویزیت رایگان را خواهیم داشت که در این طرح پزشکان واساتید جهادی به صورت داوطلبانه به مناطق هدف اعزام می شوند.

وی به برنامه‌های پیش رو درزمینه امنیت غذایی اشاره کرد وافزود:سازمان بسیج سازندگی در جهت اشتغالزایی در حوزه‌هایی چون پرورش بلدرچین،مرغ وبوقلمون،شترمرغ،توسعه گیاهان دارویی،صنایع تبدیلی،صنایع دستی،مشاغل خانگی فعالیت دارد.

وی افزود: با محقق شدن اعتبارات لازم،پیش بینی ما ایجاد اشتغال برای1000 تا 2000 نفرتا پایان سال 97 است.

مسئول بسیج سازندگی با اشاره به برنامه هایمنابع طبیعی وکشاورزیاین سازمان بیان کرد: در زمینه بیابان زدایی 300 هکتار در منطقه شرق اصفهان و منطقه برخواردر حال اجرا است که اثرات مطلوبی در مبارزه با ریزگردها وکاهش آلودگی شهر اصفهان دارد.

رضاپور به برنامه‌های آموزشی این سازمان اشاره کرد و افزود: 10هزار تا 18 هزار نفرتا پایان امسال،آموزش‌های ترویجی در بحث جهاد کشاورزی وآموزش‌های فنی وحرفه‌ای درراستای راه‌اندازی طرح‌های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی می بینند.

وی با یادآوری حادثه تلخ زلزله کرمانشاه و ارائه خدمات به مناطق زلزله زده اظهار کرد:آباد کردن روستا برای جلوگیری از آسیب های جبران ناپذیر حوادث غیر مترقبه مانند زلزله،مبارزه با شیوع بیماری‌هایی همچون تب کریمه کنگو،آنفولانزای فوق حاد پرندگان، نیوکاسل و.. ازبرنامه‌های فوق برنامه این سازمان است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی در موردآمادگی سازمان در جهت اجرایی شدن طرح‌ها تصریح کرد:نیروهای ما به صورت سازمان‌دهی شده آماده خدمت رسانی هستند و انشاالله تا پایان سال جاری بتوانیم گزارش خوبی از نحوه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی داشته باشیم.

رضاپور با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود بیان کرد:برای بهبود اوضاع اقتصادی،با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم،ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی، بهترین راه برای برون رفت از وضعیت موجود است.

وی در مورد اعتبارات تخصیص یافته به این سازمان تصریح کرد:میزان اعتبارات از سال 95 که 36 میلیارد تومان بود به 7 میلیارد در سال 96 رسید وامسال نیز پیش بینی ما 7 تا 10 میلیارد است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی در پایان خاطر نشان کرد:اکنون کشور ما در گردنه‌های صعود قرار دارد وخواهش من ازمردم این است که با صبوری و همت وتلاش جهادی درمصرف برق و آب وهمکاری مردم ومسئولین،بتوانیم کشور عزیزمان را آباد کنیم و انشاالله با وعده‌ی قرآن بعد از سختی‌ها،آسانی پیش رو خواهیم داشت.

انتهای پیام/

فعالیت های بسیج سازندگی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.