رئیس اعتباربخشی‌ اورژانس کشور از اجرای پايلوت استانداردهای اورژانس پیش بیمارستانی در كشور خبر داد.

اجرای پایلوت استانداردهای اورژانس پیش بیمارستانیحمید محرابی‌‌ رئیس اعتباربخشی‌ اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بعد از تدوین کتاب اعتباربخشی‌ به دانشگاه‌های سراسر کشور برخی‌ از استانداردهای‌ ضروری نوشته و به تأئید نهایی رسیده است و این کار در راستای هماهنگی بیشتر برای ارجاع هر چه بهتر نظام مدیریتی‌ انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای اینکه نظام مدیریتی هماهنگ با توانایی‌های موجود در نظام ساختاری باشد کار نگارش استانداردهای‌ ویژه اورژانس‌ انجام شده است تا با استفاده از امکانات موجود برنامه‌ریزی برای وقوع حوادث انجام شود.

رئیس اعتباربخشی‌ اورژانس کشور با اشاره به اینکه در نظام مدیریتی اورژانس باید ساختار فیزیکی، نور و تجهیزات، تکنولوژی و نیروی انسانی را در نظر گرفت، افزود: برای هماهنگی بهتر سازمان اورژانس‌ کشور اقدام به اجرای آزمایشی اين استانداردها‌ كرده است.

محرابی‌ عنوان کرد: ارجاع پایلوت‌ استانداردها‌ در سطوح مختلف توانمندی‌ها و تجهیزات در نقاط مختلف کشور انجام شده است و این کار بعد از انجام ارزیابی‌های اولیه با هدف پی بردن به وضعیت امکانات موجود دانشگاه‌های سراسر کشور وارد فاز اجرایی استانداردها‌ می‌شود.

وی اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور در بازه 4 تا 6 ماهه توان اجرایی سیستم‌ را برای بیمارستان‌های سراسر کشور محک‌ می‌زند تا نواقص و مشکلات احتمالی در خصوص پیاده سازی استانداردهای‌ اورژانسی مشخص شود.

رئیس اعتباربخشی‌ اورژانس کشور ادامه داد: پس از اجرای 6 ماهه استانداردها‌ تغییرات انجام شده به وسیله تیم ارزیاب‌ مورد سنجش و اعتباربخشی‌ قرار می‌گیرد و بر اساس تحلیل، آنالیز و اطلاعات به دست آمده از ارزیابی اولیه و نهایی در بخش اورژانس پیش بیمارستانی اقدام به اعمال تغییرات مورد نیاز می‌کنیم‌.

وی یادآور شد: پس از ارزیابی اولیه و نهایی و تشکیل جلسه با خبرگان‌ و کارشناسان حوزه سلامت، سازمان اورژانس استانداردهای‌ جهانی را بومی‌سازی کرده و وارد فاز اجرایی کشوری می‌شود.

انتهای پیام/

ضرورت تناسب بین تجهیزات و استانداردهای اورژانس پیش بیمارستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار