امیرنژاد گفت: سامانه ۱۹۰ به طور متوسط در هر روز ۳ هزار تماس را دریافت و برای پیگیری آن اقدام می‌کند.

ثبت ۳ هزار تماس روزانه در سامانه ۱۹۰/ پیگیری شکایات مردمی به وسیله دانشگاه های مربوطهبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بشیر امیرنژاد رئیس مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی حوزه سلامت با بیان این که سامانه ۱۹۰ در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ رسما آغاز به کار کرد، گفت: مرکز تماس ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی در تمام ایام هفته به طور یکپارچه و متمرکز برای دریافت و پاسخ به هر گونه سوال، درخواست، شکایت، اعلانات، انتقادات و پیشنهادات در رابطه با خدمات حوزه سلامت آماده است.

امیر نژاد تصریح کرد: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۰ تحلیل و پردازش می‌شود و این سامانه به ما در نقاطی که در آن از نظر نظارت ضعف داریم کمک می‌کند تا عملکرد واحد‌های درمانی را بسنجیم و در کارنامه اعتبارسنجی آنان لحاظ کنیم.

وی اظهار کرد: به طور میانگین در هر ۲۴ ساعت ۳۰۰۰ تماس به سامانه ۱۹۰ امور درمان داریم که ۱۰ درصد این تماس‌ها شکایت و مابقی نظرات و پیشنهادات مردم است و اغلب نارضایتی‌ها ناشی از اطلاع ناکافی  تماس گیرندگان از قوانین است که با توضیحات کارشناسان این مرکز توجیه و اقناع می‌شوند؛ بر همین اساس، شکایت‌ها بسیار کم و ناچیز هستند.

شکایات مردمی را به دانشگاه های مربوطه انعکاس می‌دهیم

رئیس مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی حوزه سلامت (۱۹۰) بیان کرد: شکایات قابل بررسی و پیگیری به دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه ارجاع داده می‌شود و آن‌ها موظف هستند، طبق آئین نامه و پروتکل‌های ابلاغی، ظرف مدت معینی به موضوع رسیدگی کنند.

وی  تاکید کرد: بخشی از شکایات مردم مانند پذیرش نشدن  یک بیمار در اورژانس مراکز درمانی، نیاز به پیگیری و مداخله فوری دارند، در نتیجه در بستر یک فرآیند، زمانی که درخواستی ثبت می‌شود، فوریت آن توسط کارشناس محرز شده و در کمتر از یک ساعت پیگیری شده و نتیجه را از خود بیمار جویا می‌شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.