ایجاد اختلال در یکی از تأسیسات نفتی کانادا و افزایش سطح تولید نفت عربستان باعث آشفتگی در بازار طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال ایجاد اختلال در یکی از تأسیسات نفتی کانادا و همچنین به دنبال افزایش سطح تولید نفت عربستان سعودی –بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک—بهای طلای سیاه اواخر روز گذشته (جمعه) با آشفتگی همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 28 سنت کاهش، به 77 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 86 سنت افزایش (معادل 1.2 درصد)، 73 دلار و 80 سنت در هر بشکه معامله شد.

نفت شاخص آمریکا در آخر هفته با کاهش 0.5 درصدی همراه بود. این در حالی است که نفت شاخص بین المللی در آخر هفته حدود 3 درصد کاهش یافت.

این آشفتگی در بازار نفت پس از آن رخ داد که یکی از تأسیسات نفتی اصلی کانادا دچار اختلال شد. تأسیسات نفتی سینکرود کانادا روزانه 360 هزار بشکه نفت تولید می کرد.

عربستان سعودی پیشتر به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرده بود که سطح تولید خود را در ماه گذشته میلادی روزانه 500 هزار بشکه افزایش داده است.

همچنین افزایش فعالیت های حفاری آمریکا هم بر ایجاد آشفتگی در بازار نفت اثرگذار بوده است. شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» اعلام کرد: تولیدکنندگان آمریکایی در هفته منتهی به 6 ژوئیه تعداد سکوهای حفاری خود را 5 مورد افزایش دادند و تعداد کل آنها را به 863 مورد رساندند.

از سوی دیگر، در پی کاهش ارزش دلار آمریکا پس از انتشار گزارش افزایش نرخ بیکاری در این کشور، بهای طلا با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1254.45 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار