افزایش شمار کودکان قربانی خشونت خانوادگی در ایتالیا + فیلم

جدیدترین آمار سازمان بین المللی حمایت از کودکان، حکایت از افزایش شمار کودکان قربانی خشونت خانوادگی در ایتالیا دارد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ شمار کودکان قربانی خشونت خانوادگی در ایتالیا به حدود نیم میلیون نفر افزایش یافته است.

سازمان بین المللی حمایت از کودکان اعلام کرد جدیدترین آمار از وضعیت خانواده‌ها در ایتالیا نشان می‌دهد، ۵ سال گذشته ۴۲۷ هزار کودک در این کشور قربانی بی دفاع خشونت خانوادگی و شاهد مستقیم و یا غیرمستقیم بدرفتاری با مادرانشان بوده اند که تقریبأ در همه موارد، به دست مردان بوده است.

براساس این گزارش در این مدت بیش از یک میلیون و چهار صد هزار مادر در ایتالیا در برابر کودکانشان مورد خشونت همسرانشان قرار گرفته اند که این مسئله تاثیر منفی زیادی روی آنها گذاشته است.

پیئترو فرارا، استاد دانشگاه کاتولیک «سانتا کوئره» رم و همچنین دانشگاه کامپوس رم گفت: یکی از مباحثی که ما در چند سال اخیر با ان روبرو بوده ایم متحول شدن بحث بدرفتاری با کودکان بوده است. از نظر ما همه رویداد‌های ناخوشایندی که در دوره کودکی روی می‌دهند مانند خشونت خانوادگی، جدا شدن والدین و یا مشکلات خانوادگی می‌توانند به رفتار‌های غیرعادی و ناسازگار کودکان در بزرگسالی مانند خودکشی یا استفاده بیش از حد از مواد مخدر منجر شود که این مسئله به نوبه خود برخاسته از بروز تغییرات غیرعادی در نواحی مختلف مغز است. بر اساس جدید‌ترین تحقیقات انجام شده در ایتالیا که من هم در تهیه آن همکاری کرده ام، در ۳ سال گذشته ۵۵ نوجوان ایتالیایی دست به خودکشی زده اند که ریشه اکثر این خودکشی‌ها مربوط به مشکلات خانوادگی دوران کودکی آنها بوده است.

سازمان بین المللی حمایت از کودکان اعلام کرد خشونت‌های خانگی در ایتالیا طیف وسیعی از آزار‌های جسمی، جنسی، روانی و عاطفی را در بر می‌گیرد و به طور معمول و به علت‌های گوناگون متاسفانه بسیاری از این موارد گزارش و ثبت نمی‌شود. به گفته کارشناسان زندگی‌های امروزی با مشکلات بی شمار خود تاثیر بسزایی در روند افزایش خشونت چه در سطح خانواده و چه در جامعه دارد و این مسئله باعث شده که این باور همگانی که خانه محیطی امن برای تمام اعضای خانواده به ویژه کودکان است را برای شمار قابل توجهی از خانواده‌ها به محیطی ناامن تبدیل کند.


بیشتر بخوانیدسایه مخوف پدرخوانده‌های مافیا در ایتالیا + فیلم 


انتهای پیام/
 

خشونت علیه کودکان + فیلم

 


­

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار