در ادامه موج استعفا‌ها در کاخ‌سفید، یکی از مقامات دیگر دولت دونالد ترامپ هم از سمت خود کناره‌گیری کرد.

استعفای معاون اداره حفاظت مالی مصرف‌کنندگان آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، «لیندرا اینگلیش»، معاون اداره حفاظت مالی مصرف کنندگان آمریکا که پیشتر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور شکایت کرده بود، روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که قرار است به زودی از این سمت استعفا دهد.

اینگلیش از جمله آخرین افراد در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا بود که در این سازمان باقی ماند و پس از استعفای «ریچارد کوردری»، رئیس سابق این سازمان (حفاظت مالی مصرف‌کنندگان آمریکا) به عنوان معاون انتخاب شد.

کوردری، لیندرا اینگلیش را به عنوان جانشین مورد نظر خود انتخاب کرده بود. این درحالی است که دونالد ترامپ پیشتر اعلام کرد که قصد دارد «میک مولوانی» را به عنوان رئیس این سازمان منصوب کند. در نتیجه اینگلیش تلاش کرد با تنظیم یک شکایت نامه علیه تصمیم ترامپ برای انتخاب مولوانی، خودش در این جایگاه باقی بماند. این درحالی است که با ناموفق بودن تلاش‌های او در این حیطه و پس از آنکه ترامپ یک نامزد جدید برای ریاست این اداره معرفی کرد، وی اعلام کرد علاوه بر استعفا قصد دارد شکایت خود را هم پس بگیرد.

اینگلیش با اعلام خبر استعفای خود در بیانیه ای گفت: می خواهم از همه آنهایی که در این سازمان به مصرف کنندگان خدمت کردند، تشکر و قدردانی کنم. کار کردن در کنار شما یک افتخار بزرگ برای من بود.

وکیل اینگلیش هم در این خصوص گفت: اکنون که ترامپ تصمیم گرفته تأیید مجلس سنا را برای گزینه خود به عنوان رئیس جدید این سازمان بگیرد، اینگلیش از سمت خود استعفا می دهد و ما قصد داریم پرونده های شکایت نامه را ببندیم.

دونالد ترامپ ماه گذشته میلادی «کتی کرانینگر»، یکی از کارکنان اداره مدیریت و بودجه آمریکا را به عنوان رئیس اداره حفاظت مالی مصرف کنندگان انتخاب کرد. قرار است مجلس سنا کمیته ای را برای تأیید او به عنوان رئیس این سازمان در تاریخ 19 ژوئیه برگزار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار