تیم ایران با ۷ قهرمانی همچنان پرافتخارترین تیم مسابقات والیبال نوجوانان آسیا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  دوازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا که در تبریز برگزار شد، با قهرمانی تیم ژاپن به اتمام رسیده و تیم‌های کره‌جنوبی و ایران در رده‌های دوم و سوم مسابقات قرار گرفتند.

تیم ایران با ۷ قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک عنوان سومی پرافتخارترین تیم مسابقات به شمار می‌رود.

ژاپنی‌ها که در ۲ دوره آخر این مسابقات به مقام قهرمانی دست یافته است، دومین تیر پرافتخار والیبال نوجوانان آسیا به شمار می‌روند. این تیم علاوه بر ۲ قهرمانی خود، ۳ بار نایب قهرمانی شده و ۲ بار هم روی سکوی سوم آسیا قرار گرفته‌اند.

کره جنوبی با یک قهرمانی، ۵ نایب قهرمانی و یک سومی تیم سوم آسیا بوده و هند نیز یک بار قهرمان شده و یک نایب قهرمانی و ۲ مقام سومی را هم در کارنامه خود دارد.

چین تایپه هم تنها قهرمانی‌اش را در اولین دوره این مسابقات در سال ۱۹۹۷ به دست آورده و در دوره‌های بعدی تنها یک عنوان سومی را به افتخاراتش افزوده است.

تیم چین با ۲ نایب قهرمانی و ۴ مقام سومی و کره شمالی با یک مقام سومی دیگر تیم‌های عنوان‌دار این رقابت‌ها به شمار می‌روند.

دوازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا از ۸ تا ۱۵ تیر به میزبانی شهر تبریز در ۲ سالن شهید پورشریفی و شهید اقدمی برگزار شد.

ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، چین، چین تایپه، تایلند، استرالیا، سریلانکا، هنگ‌کنگ، عمان، هند، قزاقستان، نیوزلند، پاکستان، قطر، مالزی و ترکمنستان تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات والیبال نوجوانان قهرمانی آسیا بودند. 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری مسابقات والیبال نوجوانان آسیا 

برچسب ها: والیبال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.