شناسايی 21 روستای هدف گردشگری در استان همدان

21 روستای هدف گردشگری استان همدان آماده برای میزبانی گردشگران است.

شناسايی 21 روستای هدف گردشگریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،پور مجاهد، مديرکل دفتر امور روستايی و عشايری استانداری همدان گفت: روستاهای گشانی، اشتران، شهرستانه و سنجوران،در شهرستان تويسرکان، عليصدر واکنلو در کبودرآهنگ، سيمين ابرو، ورکانه، خاکو و وفرجين در شهرستان همدان، مانيزان، پری پيروز و جوراب در شهرستان ملاير، ملحمدره، حبشی و محمدآباد در شهرستان اسدآباد، ازناو و قلعه جوق شهرستان فامنين، رسول آباد سفلی در شهرستان بهار و کاج در شهرستان رزن از ميان يک هزار و 30 روستای دارای سکنه استان همدان به عنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شده اند.

در برنامه ششم توسعه، بهسازی 12 روستای گردشگری و 11 روستای دارای بافت با ارزش برای بنياد مسکن استان همدان مصوب شد که تاکنون بهسازی پنج روستای دارای بافت با ارزش اجرا شده و در روستای اشتران به عنوان اولين روستای گردشگری تویسرکان انتخاب شد.

پورمجاهد با اشاره به اينکه از جمله وظايف دهيار حل مشکلات روستا، آسان سازی و سرعت بخشی به اقدامت دولتی است، ابراز کرد: دهياران با کمک شوراها و هيات‌هاي انديشه ورز می توانند با اولويت‌بندی مسائل روستاها، در بخش‌های فرهنگی، عمرانی، زيرساختی، اشتغال و سرمايه‌گذاری تأثيرگذار باشند.

وی با اعلام اينکه منابع مالی از محل سرانه‌های واريزی دولت و اعتبارات اخذ ماليات بر ارزش افزوده تأمين‌شده و به‌حساب دهياری ها واريز می شود، عنوان کرد: دهياری های می توانند از مشارکت مردم در بخش کمک‌های نقدی نيز استفاده کنند.

استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانيده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترين شهرهای جهان است که به واسطه دارا بودن بيش از يک هزار و 800 اثر تاريخی و گردشگری در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پايتخت تاريخ و تمدن ايران معرفی شد.

اين استان با دارا بودن آثار تاريخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتيبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سينا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علويان و جاذبه های طبيعی همچون غار عليصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمين شهر گردشگری کشور شناخته می شود.

انتهای پیام/ا

11 روستای دارای بافت با ارزش استان همدان در حال بهسازی

برچسب ها: گردشگری ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.