نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو، وزارت امور خارجه و دولت مردان هنوز نتوانسته‌اند برای پیگیری حق آبه دریاچه هامون کاری کنند، مردم استان ما بر خلاف شعار‌هایی که دولتمردان می‌دهند شهروندان درجه ۲ و ۳ هستند.

وزارت امورخارجه و نیرو هنوز پیگیری حق آبه دریاچه هامون را به نتیجه نرسانده‌اندبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: شهر زاهدان با سرپرست مدیریت می‌شود و این نوعی آسیب است استاندار هر چه سریع‌تر نسبت به معرفی فرماندار زاهدان اقدام کنند، همچنین پیگیر حل مشکلات در شهرداری‌ها باشد، زیرا نارضایتی‌های فراوانی در حوزه شهرداری‌ها وجود دارد.

وی با اشاره موضوع لایحه منطقه آزاد شدن سیستان نیز گفت: مناطق آزاد در کشور تبدیل شده به واردات اجناس بنجل و پول توجیبی برای دولت‌ها که از این پول در موقعیت‌های خاص بهره‌برداری کنند.

شهریاری ادامه داد: در استان ما با توجه به همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان با ایجاد مناطق ویژه اقتصادی به معنی واقعی بحث صادرات قوت خواهد گرفت و قطعا معنی خاص مناطق آزاد در استان ما نمود پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به حوزه بهداشت و درمان نیز گفت: در حوزه سلامت اقدامات بسیار خوبی انجام شده و نیرو‌های متخصص در استان مستقر هستند و مردم استان ما که برای پیگیری امور درمان خود به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند ابتدا به متخصصین استان خودمان مراجعه کنند و با مشورت متخصص اقدام به درمان در سایر استان‌ها کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو، وزارت امور خارجه و دولت مردان هنوز نتوانسته‌اند برای پیگیری حق آبه دریاچه هامون کاری کنند، مردم استان ما بر خلاف شعار‌هایی که دولتمردان می‌دهند شهروندان درجه ۲ و ۳ هستند.

مباحث قومی و مذهبی در انتصابات ملاک قرار می‌گیرد

وی با اشاره به مشکلات خشکسالی استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: برخی از مدیران شاید توانایی لازم را نداشته باشند دولت مردان باید به دنبال انتخاب افراد متخصص و شایسته سالاری باشند، در این استان در انتصاب‌ها مباحث قومی و مذهبی ملاک قرار می‌گیرد و از شایسته سالاری به دور است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: در برخی مواقع انتخاب‌های این چنینی به استان ضربه وارد می‌کند باید افرادی برای پست‌های مدیریتی انتخاب شوند که توانایی حل مشکلات مردم را داشته باشند.

وی گفت: وقتی از استان‌های محروم کسی در بدنه دولت نیست مشکلات این استان‌ها حل شدنی نیست، مقام معظم رهبری به تنهایی به فکر حل مشکلات این مناطق هستند دولت مردان هنوز نتوانسته‌اند برای استان ما کاری بکنند و عزم و اداره جدی برای این مباحث وجود ندارد.

شهریاری بیان کرد: سیاست دولتمردان خارجی در برابر حل مشکلات منطقه سیاست لبخند است و وزارت نیرو و وزارت امور خارجه و دولتمردان هنوز نتوانسته است برای پیگیری حق آبه دریاچه هامون کاری کنند، توان اینکه بتوانند از حقوق شهروندان دفاع کنند را ندارند و در واقع مردم استان ما برخلاف شعار‌هایی که دولتمردان می‌دهند شهروندان درجه ۲ و ۳ هستند.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم مشکلات واقعی سیستان و بلوچستان را پیگیری و به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار