وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز برای همه فعالان اقتصادی یک فرصت بزرگ است، ممنوعیت واردات و سیاست‌های ارزی، فرصتی برای ایجاد یک میلیون شغل در کشور است.

امروز برای فعالان اقتصادی، یک فرصت بزرگ استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی ربیعی در مراسم روز صنعت و معدن افزود: صنعت موتور محرک رسیدن به توسعه است، توسعه‌ای عادلانه و فراگیر، جامعه‌ای به سمت سعادت پیش می‌رود که طبقه متوسط آن به ارزش‌های اقتصادی اش می‌افزایند و در آن فقط پولدار‌ها پولدارتر و فقیر‌ها فقیرتر نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: سهم کارفرما از ۲۳ میلیون شاغل در ایران حدود ۳.۵ درصد است این در صورتی است که این رقم باید هشت درصد باشد بنابراین لازم است برای اشتغال نیرو‌های مولد در کشور به برنامه ریزی ویژه‌ای برسیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صدور مجوز‌ها برای اخذ تسهیلات و توجه صرف به منابع مالی راه توسعه صنعتی نیست، گفت: لذا ضرورت تدوین یک برنامه مشخص و مدون لازم می‌شود که راهگشا باشد، در این راستا تلاش شده از طریق طرح‌های اشتغال فراگیر و پایدار مبتنی بر مزیت‌های اقتصادی بتوان با فعالیت‌های مولد، اشتغال مناسب ایجاد کرد.

ربیعی افزود: امروز از زیر تیغ سازمان ملل متحد عبور کردیم و اتحادیه اروپا بر فعالیت‌های بانک خود در ایران پافشاری می‌کند. زمان آن فرارسیده که با نگاه بلندمدت و با امید به آینده از این دوران هم عبور کرد، زیرا به زودی بحران به پایان می‌رسد.

وی گفت: امسال ۶۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در نظر گرفته شد که این مبلغ با ترکیب ۱۵ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی، ۱۵ هزار میلیارد تومان از سوی دولت و ۳۰ هزار میلیارد تومان از طریق منابع بانکی تامین شده و منابع ارزان قیمتی را در اختیار بخش صنعت و اشتغال و سایر طرح‌های اقتصادی کشور می‌گذارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: فقط در خراسان رضوی اجرای طرح آموزش در محیط کار طی سال ۹۶ و سه ماهه اول سال ۹۷ چهار هزار نفر را زیر پوشش قرار داده و این طرح در کل کشور اثرگذار خواهد بود.
 

انتهای پیام// ف. ح
 
 
 

صدور مجوز‌ها برای اخذ تسهیلات راه توسعه صنعتی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار