مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: میانگین کشوری الگوی مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز 151 لیتر است که این عدد در استان سمنان 155 لیتر ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: به ازای افزایش هر درجه حرارت هوا 10 تا 15 لیتر بر ثانیه افزایش مصرف آب در روزهای اخیر ثبت شده که این ظریب مصرف معادل 15 درصد افزایش مجموع مصرف شهرهای استان است.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف مشترکان آب استان سمنان 4 لیتر بالاتر از میانگین کشوری است گفت: میانگین کشوری الگوی مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز 151 لیتر است که این عدد در استان سمنان 155 لیتر ثبت شده است.

طاهری کمبود آب در شهرهای سمنان و شاهرود را بحرانی تر از شهرهای دیگر استان توصیف کرد و افزود : کاهش فشار انشعاب مشترکان و قطع زمان بندی شده آب در بعدازظهرها و ساعات اوج مصرف راهکار برنامه ریزی شده در این شرکت گذر از کم آبی تابستانی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان از مشترکان خواست با 20 درصد صرفه جویی در مصرف روزانه آب، با مسئولان برای مدیریت منابع موجود و توزیع متوازن آن همکاری کنند.

انتهای پیام / گ 

افزایش 15 درصدی مصرف آب در استان سمنان

برچسب ها: وزارت نیرو ، کمبود آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.