دانشمندان انگلیسی به دلیل پرواز عنکبوت‌ها در مسافت‌های بسیار طولانی پی بردند.

راز پرواز‌های چندصد کیلومتری عنکبوت‌ها کشف شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، پدیده عنکبوت‌های پرنده‌ای که در هوا معلق می‌مانند و صد‌ها کیلومتر پرواز می‌کنند توضیح جدیدی دارد: بار الکتریکی طبیعی موجود در هوا.

پدیده سفر هوایی عنکبوت‌ها از مدت‌ها پیش مشاهده شده است. چارلز داروین نیز در یادداشت‌های خود در قرن ۱۹ مشاهده این پدیده را ثبت کرده بود. برخی می‌گویند عنکبوت‌ها با کمک باد و تار‌های ابریشمی خود از ارتفاع‌های بسیار زیاد مسافت‌های طولانی را پرواز می‌کنند. اما این نظریه پرواز عنکبوت‌ها در روز‌های بارانی یا روز‌هایی که جریان باد وجود ندارد را توضیح نمی دهد.

عامل دیگری که می‌تواند به پرواز به عنکبوت‌ها کمک کند الکتریسیته ساکن موجود در جو است. محققان دانشگاه «بریستل» انگلیس تصمیم گرفتند این عامل را آزمایش کنند.

دانشمندان یک میدان الکتریکی مناسب ایجاد کردند سپس یک عنکبوت را در آن قرار دادند وقتی جریان را برقرار می‌کردند عنکبوت شکمش را به سمت بالا می‌برد، سپس تاری می‌تنید و روی هوا می‌ماند. اما وقتی میدان الکتریکی خاموش می‌شد عنکبوت پاهایش را روی زمین می‌گذاشت.

نتیجه گیری دانشمندان این بود که نیرو‌های الکترواستاتیک برای به پرواز درآمدن عنکبوت‌ها کافی است. البته آن‌ها می‌گویند هنوز مطالعات روی این موضوع کامل نشده و لازم است جنس و ویژگی‌های تار عنکبوت هم بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار