وزیر خارجه چین در دیدار با همتای اتریشی خود از توافقنامه هسته‌ای ایران حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، "وانگ یی" وزیر امورخارجه ‌چین بر پایبندی کشورهای امضاء کننده برجام به این توافقنامه تاکید کرد.

بر این اساس، وزیر امور خارجه چین در سفری رسمی به وین پایتخت اتریش، در نشستی خبری با کارین کنیسل Karin Kneissl وزیر امور خارجه اتریش به برجام اشاره کرد و گفت: خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک( برجام) سبب شده است پرسشهایی در این خصوص مطرح شود که چگونه این توافقنامه می تواند استمرار داشته باشد و اینکه این مسیر به کجا منتهی خواهد شد.

وی گفت: برجام پیمان چندجانبه بین المللی است و به همین علت همه کشورهای عضو این پیمان ملزم هستند از بقای این پیمان اطمینان خاطر حاصل کنند. اگر نتوان این توافقنامه را حفظ کرد، این کار فقط به منافع ایران ضربه نخواهد زد بلکه به صلح در خاورمیانه و اعتبار نظم جهانی بین المللی آسیب وارد خواهد کرد. به همین علت باید به این مسئله فکر کنیم که چگونه می توانیم از بقای این توافقنامه اطمینان حاصل کنیم. از اینرو، نشست فردای وزرای امورخارجه (کشورهای امضاء کننده برجام) در شرایط زمانی مناسبی برگزار می شود. این نشست در این شرایط ضروری است.

وی افزود: مطمئن هستم ما پیامی واحد و قاطع و قوی منتقل و به عنوان اعضای این پیمان تاکید خواهیم کرد که ما به این توافقنامه پایبند خواهیم ماند. این مسئله به سه اصل مهم مربوط است. نکته اول اینکه باید به چندجانبه گرایی پایبند بمانیم. نکته دوم اینکه باید اطمینان حاصل کنیم مشکلات ازطریق راههای دیپلماتیک مسالمت آمیز حل و فصل می شود. نکته سوم نیز اینکه باید از ثبات در این منطقه از جهان اطمینان حاصل کنیم. به همین علت از همه کشورها می خواهم تا عزم سیاسی خود را به راه حل های واقعی تبدیل کنند. چین حاضر است به همراه همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان به این توافقنامه پایبند بماند.

انتهای پیام/

حمایت چین از برجام

برچسب ها: برجام ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار