سفیر آمریکا در برلین با وعده بازار بزرگ و پرسود آمریکا، در حال تلاش برای انصراف شرکت‌های آلمانی از فعالیت در بازار ایران است.

تلاش سفیر آمریکایی برای خروج شرکتهای آلمان از بازار ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پولیتیکو، سفیر آمریکا در آلمان در حال مذاکره با مدیران شرکتهای کوچک آلمانی فعال در ایران است تا آنها را به سرمایه‌گذاری در آمریکا ترغیب کند.

بنا به گزارش وب‌سایت پولیتیکو، «ریچارد گرنل» سفیر جدید آمریکا در برلین، اخیراً به منظور دورکردن شرکتهای کوچک و متوسط آلمانی از بازار ایران پنهانی با مدیران اجرایی این شرکتها دیدار کرده است تا به آنها پیشنهاد کند به جای فعالیت در بازار ایران در بازار بزرگ‌تر و پرسود آمریکا سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند.

ریچارد گرنل روز سه شنبه با اعضای اتاق های بازرگانی و صنایع آلمان و همچنین نمایندگان حدود دوازده شرکت آلمانی دیدار کرده است.

به نوشته پولیتیکو این اقدام سفیر آمریکا در آلمان بخشی از راهبرد کلی‌تر دولت آمریکاست که سعی دارد شرکتهای اروپایی را متقاعد کند که پس از خروج آمریکا از برجام در ماه مه (اردیبهشت) و برگشت تحریم‌ها علیه تهران، داوطلبانه مراودات تجاری خود با ایران را قطع کنند.

انتهای پیام/

تلاش آمریکا برای منصرف کردن شرکت‌های آلمانی از فعالیت در ایران

برچسب ها: آلمان ، برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار