قرارداد اجرای پروژه آبرسانی به مناطق شمال شرق خوزستان از طریق کنسرسیوم میان شرکت های ایرانی و چینی در استانداری خوزستان منعقد گردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان امروز، پنجشنبه 14 تیرماه در حاشیه امضای قرارداد پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان در جمع خبرنگاران، یکی از مصوبات هیات دولت در فروردین سال 96 بحث حل معضلات آب در استان عنوان کرد و بیان داشت: یکی از طرح های در نظر گرفته شده برای این مصوبه نیز بحث تامین آب شمال شرق این استان از طریق فاینانس است.

وی با بیان اینکه مناقصه این پروژه توسط سازمان آب و برق خوزستان انجام شده ، تصریح کرد: هم اکنون قرارداد تجاری به صورت کنسرسیوم بین شرکت های ایرانی و چینی به امضا رسید.

شریعتی حجم پروژه را 406 میلیون دلار عنوان کرد و اظهار داشت: این پروژه به 7 شهر، 689 روستا و 19هزار هکتار از زمین های کشاورزی شمال شرق خوزستان در قالب طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی آبرسانی می نماید.

نماینده عالی دولت در استان اذعان کرد: این طرح باعث توسعه اشتغال، کارآفرینی و همچنین ماندگاری جمعیت در این منطقه خواهد شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه حدود 2 ماه پیش توسط وزیر نیرو از سوی طرف ایرانی انجام شد، گفت: طرف ایرانی متعهد شده تا طی مدت 9 ماه مبلغ 600 میلیارد ریال در این پروژه هزینه کند.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه به کارهای زیربنایی در خوزستان بیشتر از امور روبنایی توجه داریم بیان کرد: انجام این پروژه در مدت 42 ماه پیش بینی شده است، اما امیدواریم سریع تر به پایان برسد.

انتهای پیام/گ

انعقاد قرارداد در استانداری خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.