مدیر کمیته امداد امام خمینی بردسکن گفت:42 نیروگاه خورشیدی به مددجویان این نهاد واگذار شد.

واگذاری 42 نیروگاه خورشیدی به مددجویان کمیته امداد در بردسکنبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محسن حلاجی گفت: 50 درصد این نیروگاه‌ها در بخش انابد نصب و راه اندازی شده است و 7 مورد دیگر نیز در حال نصب و راه اندازی است.

وی با بیان اینکه برق تولیدی این نیروگاه‌ها هرکدام 5 کیلو وات است افزود: برای راه اندازی هر نیروگاه 24 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که یک میلیون تومان آن به صورت بلاعوض و مابقی به صورت وام قرض الحسنه 5 ساله به متقاضی پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بردسکن درآمد حاصله برق تولیدی هر نیروگاه را به طور متوسط هر ماه بیش از 800 هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: با قرارداد 20 ساله‌ای که با مدیریت برق شهرستان امضا شده است برق تولیدی نیروگاه‌ها به ازای هر کیلو وات 800 تومان خریداری می‌شود و مددجو از محل فروش برق تولیدی علاوه براینکه اقساط خود را پرداخت می‌کند 450 هزار تومان نیز کسب درآمد می‌کند.

حلاجی افزود: در مجموع طی 20 سال در آمد حاصله از فروش برق تولیدی برای هر متقاضی نزدیک به 100 میلیون تومان برآورد شده است که درآمد خوبی برای خانواده‌ها خواهد بود.

وی از در نوبت بودن 50 متقاضی دیگر برای گرفتن تسهیلات نیروگاه‌های خورشیدی در این شهرستان خبرداد و گفت: در صورت تامین اعتبار در سال جاری این تعداد نیز از مزایای نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار می‌شوند.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.