رئیس سازمان بهزیستی گفت: زمینه اشتغال ۷۶۰۰ معتاد بهبودیافته فراهم شد و در سال جدید نیز تلاش داریم این رقم را افزایش دهیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز اعتیاد خلق‌آباد با بیان اینکه حلقه‌های مبارزه با اعتیاد باید به هم پیوسته باشد، گفت:در برنامه ششم توسعه تمام طرح‌ها و اقدامات معطوف به اقدامات پیشگیرانه شده است.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری نیز بر اولویت اقدامات پیشگیرانه و اقدامات اثربخش بیشتر تاکید دارند. استقرار و اعزام تیم‌های اجتماع محور در محلات و توسعه مراکز نگهداری و اقدامات عملیاتی برای دو گروه زنان و بانوان در دستور کار است.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه حلقه سوم اقدامات حمایتی و صیانت‌های اجتماعی، روانی و ایجاد فرصت‌های شغلی است، عنوان کرد:در سال ۹۷ با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر چهار تا پنج برنامه علمی را در دستور کار داریم، نخستین آن توسعه نشاط اجتماعی، استقرار ۱۵ تا ۲۰ مرکز صیانت اجتماعی و حمایت‌های روانی و ادامه آن در ۱۱ استان دیگر و همچنین مدیریت موردی پاک شدگان و برنامه‌ریزی برای آینده آن‌ها در دستور کار است.

وی تصریح کرد: ایجاد ۳۰۰۰ شغل برای پاک‌شدگان و بهبود یافتگان مراکز ترک اعتیاد در دستور کار ما قرار گرفته است؛ در پی ایجاد شرایطی هستیم که علاوه بر تداوم پاکی، زمینه اجتماع پذیر شدن آن‌ها را در جامعه فراهم کنیم تا تداوم پاکی زمینه اجتماع‌پذیر شدن عزیزان را مهیا کنیم، این اقدامات برگرفته از آخرین متد علمی روز دنیا در کاهش مصرف مواد مخدر است.

توسعه خط ملی اعتیاد

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: پیوستگی اقدامات پیشگیرانه و همچنین توسعه خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ از جمله اقدامات دیگر ما در این زمینه است.

وی اضافه کرد:در سال ۹۷ در ۵۰۰ محله شناسایی شده در ۱۱ استان تیم‌های اجتماع‌محور اسکان پیدا کرده‌اند، در شهر‌های کشور تیم‌های ما برنامه‌هایشان را به طور مداوم انجام خواهند داد و با این هماهنگی که بین سه قوه ایجاد شده امیدواریم نگاه ما به کسانی که به این درد دچارند باید از حالت مجرم بودن به بیمار بودن تغییر کند.

محسنی بندپی گفت: ۷۶۰۰ نفر اشتغال بهبود یافتگان در سال ۹۶ داشته‌ایم و توسعه و افزایش این عدد در اولویت‌های ما در سال ۹۷ است.

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی ماه جاری اعمال می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی گفت: افزایش ۱۴ درصدی مستمری مددجویان زیر پوشش این سازمان از تیر ماه جاری اعمال می‌شود.

انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از یک واحد نساجی در مشهد افزود: مستمری مددجویان زیر پوشش سازمان بهزیستی پارسال نیز با بیشترین میزان رشد به میزان ۳.۴ برابر افزایش یافته بود. امسال نیز بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ۱۴ درصد دیگر در میزان مستمری مددجویان افزایش اعمال می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین امسال با هدف حمایت از مددجویان زیر پوشش برنامه ساخت ۵۷ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در دستور کار سازمان بهزیستی است.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: اشتغال و کارآفرینی نیز از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم این سازمان در سطح کشور می‌باشد که بطور جد مورد پیگیری است.
وی همچنین به اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی در قالب بهره برداری از یک واحد نساجی در مشهد اشاره و بیان کرد: این اقدام در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی با همکاری بهزیستی و خانه صنعت و معدن در چارچوب طرح مشارکت اجتماعی در نهضت اشتغال (مانا) عملیاتی شده است.
با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی مرحله نخست واحد دوزندگی شرکت تولید پارچه پوشاک مهساتوس با بکارگیری ۱۶۰ نفر از مددجویان بهزیستی به بهره برداری رسید. این واحد تا مرحله نهایی بکارگیری هزار مددجوی سازمان بهزیستی را در برنامه دارد.
سازمان بهزیستی هم اینک افزون بر ۱.۵ میلیون نفر از معلولان را در سطح کشور زیر پوشش حمایتی خود دارد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اعتیاد ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اص
۱۸:۳۱ ۲۸ تير ۱۳۹۸
باسلام من یک بهبود یافته از اعتیاد هستم حدود هشت ماه مستمری دریافت میکنم از بهزیستی ولی الان میگن میخاد قطع بشه به خدا ما تازه امید به زندگی پیدا کردیم اول خدا بعد شما امیدمون ناامید نگنید گرفتاریمون زیاده با تشکر