وزارت بازرگانی چین در خصوص تاثیر تعرفه‌های گمرکی جدید آمریکا بر زنجیره عرضه بین‌المللی هشدار داد.

وزارت بازرگانی چین: پکن تمایلی به شرکت در جنگ تجاری که آمریکا آغازگر آن است، نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  وزارت بازرگانی چین امروز پنجشنبه اعلام کرد تعرفه‌های گمرکی  جدید آمریکا بر زنجیره عرضه بین‌المللی از جمله شرکت های خارجی در سراسر چین تاثیر می‌گذارد.

این وزارت خانه در ادامه بیانیه‌اش افزود پکن تمایلی ندارد در جنگ تجاری که آمریکا آغازگر آن است شرکت کند.

پیش از این، اداره گمرک چین در بیانیه ای جداگانه هشدار داد تعرفه های جدید چین بر کالاهای وارداتی آمریکا به محض اجرای تعرفه های گمرکی آمریکا بر کالاهای وارداتی از چین، اعمال خواهد شد.

روز سه شنبه وزارت امور خارجه چین از واشنگتن خواست تا مانع فشار بر شرکت های چینی شود و تلاش بیشتری برای ایجاد اعتماد متقابل انجام دهد.

اختلافات تجاری پکن و واشنگتن طی ماه های اخیر پس از دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش تعرفه های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیم تشدید یافته است.

اوایل ماه ژوئن، رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه رفتار تجاری چین «تهدیدآمیز» است، دستور اعمال تعرفه های اضافی بر 818 کالاهای وارداتی چینی را صادر کرد. کمیسیون شورای دولتی چین نیز در اقدامی برابر اعلام کرد تعرفه های جدیدی بر کالاهای وارداتی از آمریکا از جمله محصولات کشاورزی و ماشین آلات اعمال می کند و این امر از 6 ژوئیه اجرایی می شود.

در ماه مه نیز آمریکا تعرفه های گمرکی جدیدی بر کالاهای چینی وارداتی به ارزش 50 میلیارد دلار اعمال کرد که واکنش تلافی جویانه چین را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

انتقاد وزارت بازرگانی چین از اقدامات تجاری آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۴ تير ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ
آخرین اخبار