مشاور اقتصادی رئیس جمهور گفت: درمیان ۵ پژوهشگر جوان برگزیده مسائل اقتصاد ایران، یک نامزد به عنوان نفر برتر انتخاب شده و مطالعات آنها در سیاست گذاری های آینده استفاده می شود.

پژوهشگران برگزیده اقتصاد کشور وارد دور رقابتی می شوند/ سیاستگذاری های کشور تحت نظر افراد برتر قرار می گیردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مسعود نیلی مشاور رئیس‌جمهور در امور اقتصادی عصر امروز در نشست خبری شورای راهبری نخستین جشنواره پژوهشگران جوان اقتصاد ایران اظهار کرد: مراسم پایانی نخستین دوره جشنواره پژوهشگران جوان بیست و سوم تیرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی ایران افزود: بر اساس توافق نامه ای میان ۱۱ تن از روسای دانشکده ها و موسسات معتبر در حوزه اقتصاد، ۵ برگزیده "جشنواره پژوهشگران جوان اقتصاد ایران" معرفی شدند.

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف تشویق تخصص گرایی و تمرکز، انگیزه بخشی و ترویج فرهنگ انجام پژوهش های با کیفیت و کاربردی اقتصاد ایران برگزار می شود.

وی ابراز کرد: در جشنواره پژوهشگران جوان اقتصاد ایران اشخاصی همانند پژوهشگران صاحب نظر، اساتید و دانشجویان وجود دارند که این امر به خودی خود موجب هم افزایی دانش و تجربه در حوزه مطالعات اقتصاد کشور خواهد شد.

رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: این جشنواره به عنوان یکی از رویداد های مهم پژوهشی سالانه در میان اقتصاددانان است.

نیلی افزود: هدف جشنواره مذکور، ارج نهادن به تلاش های علمی_ پژوهشی آن دسته از دانش پژوهان و پژوهشگران جوانی است که برترین دست آورد های علمی_ پژوهشی کاربردی را در جهت درک و تبیین واقعیت ها و پویایی یک حوزه تخصصی در مسائل ایران داشته اند و برای چالش های کنونی و پیش رو راه حل های مناسبی ارائه می کنند.

رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: ۵ پژوهشگر جوان برگزیده شامل یک نفر از دانشگاه امام صادق(ع)، ۲نفر از دانشگاه تهران و ۲نفر از مالزی و شیکاگو  انتخاب شده که در نهایت میان این تعداد، یک نفر به عنوان برترین پژوهشگر معرفی می شود.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقتصادی بیان کرد: در وحله نخست ۵ نفر برگزیده آثار خود را ارائه کرده و پس از سخنرانی آنها، داوران پرسش و پاسخ هایی را انجام داده و نفر منتخب را اعلام می کنند.

نیلی با تاکید بر اینکه پژوهشگران شرکت کننده باید کمتر از ۴۰ سال داشته باشند، افزود: در این جشنواره، پژوهشگران برگزیده باید بتواند بر پایه نتایج کاربردی و تحلیل های خود آثار پژوهشی همانند مقاله، کتاب، طرح پژوهشی و سخنرانی در مجامع علمی بین المللی که برای حل چالش های یک حوزه تخصصی انجام داده اند را ارائه کنند، سپس با دریافت مستندات آنها کارگروهی مشتکل از نمایندگان دانشگاه های اقتصاد و مراکز و موسسات پژوهشی مسئولیت ارزیابی نهایی و گزینش فرد برتر را برعهده دارند.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی ایران گفت: امیدواریم در آینده از یافته های این مطالعات در سیاستگذاری برای مسائل گوناگون اقتصادی کشور بهره ببریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۷
متاسفانه هر روز مردم فقیرتر و قدرت اقتصادی و امید اقتصادی خودشون رو از دست میدن
آخرین اخبار