معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر از اجرای طرح هجرت ۳ برای اعزام دانش‌آموزان به اردو‌های جهادی خبرداد و گفت: در اجرای این طرح ۳۰۰ مدرسه نقاط محروم با مشارکت سه‌هزار دانش آموز استان بوشهر مرمت و بازسازی می‌شود.

اجرای طرح هجرت ۳ برای اعزام دانش‌آموزان به اردو‌های جهادیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیروس فتحی در بوشهر، با اشاره به اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در نقاط مختلف استان بوشهر اظهار داشت: همزمان با فصل تابستان و تعطیلی مدارس طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با شعار توسعه فناوری‌های نرم فرهنگی و هر دانش‌آموز یک مهارت در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح هجرت سه در راستای محرومیت‌زدایی و غنی سازی اوقات دانش‌آموزان با مشارکت بسیج سازندگی اجراء می‌شود افزود: برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان با محوریت قرآن و معارف اسلامی، توسعه فناوری‌های نرم فرهنگی، اردو‌ها و گردشگری، هویتی و بصیرتی و طرح هجرت ۳ برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان به اجرای طرح هجرت ۳ پرداخت و بیان کرد: یکی از برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش اجرای طرح هجرت ۳ برای مرمت و زیباسازی مدارس است.

فتحی، یکی از ویژگی‌های اجرای طرح هجرت ۳ را تقویت روحیه نشاط دانش‌آموزان و کمک به بهسازی مدارس دانست و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تابستان امسال در اجرای طرح هجرت ۳ سازندگی ۳۰۰ مدرسه نقاط محروم با مشارکت سه‌هزار دانش آموز استان بوشهر مرمت و بازسازی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اردوی در قالب طرح هجرت ۳ گفت:دانش‌آموزان در اجرای طرح هجرت ۳ که تا ۱۵ مرداد ادامه دارد در کنار بازسازی و نوسازی مدارس در برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و اردویی نیز شرکت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان به اعزام دانش‌آموزان به مسابقات کشوری اشاره کرد و افزود: امسال اعزام یک‌هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز استان بوشهر به مسابقات گوناگون کشوری اعزام می‌شوند.

فتحی با اشاره به اینکه ۳۰۶ دانش‌آموز استان بوشهر به اردوی بنیاد علوی اعزام می‌شوند خاطر نشان کرد: از این تعداد دانش‌آموز، ۱۳۶ دانش‌آموز پسر و ۱۷۰ دانش‌آموز دختر هستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تابستانی در موضوعات علمی، فرهنگی، مهارت‌آموزی، اشتغال‌زایی و گردشگری برگزار می‌شود گفت: پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش استان بوشهر در مناطق و شهرستان‌های مختلف استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/م

۳۰۰ مدرسه استان بوشهر با مشارکت ۳۰۰۰ دانش‌آموز مرمت و زیباسازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.