رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: پس از بازدید میدانی از مناطقی که دارای بیشترین مشکل خشکسالی، هستند ۴راهکار پیشنهاد و تدوین شد.

تدوین ۴راهکار عملیاتی برای کاهش تبعات خشکسالی در منطقه سیستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان ، پیوندی رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان جمعیت هلال احمر استان برگزار شد اظهار داشت :نهاد هلال احمر به عنوان نهادی امداد رسان در تلاش است تا با انجام اقدامات امدادی به کاهش تبعات خشکسالی در منطقه بپردازد.

وی افزود: متاسفانه امروز خشکسالی در منطقه سیستان به اوج خود رسیده است و اشتغال، فرهنگ معیشت و زندگی مردم را تحت شعاع قرار داده است.

وی تصریح کرد: از این رو در تلاشیم تا با تشکیل کمپین‌هایی توجه جدی ارگان‌ها و مردم را به منطقه جلب کنیم تا مشکلات مردم کاهش یابد.

وی ادامه داد: در این سفر پس از بازدید و بررسی میداتی و شناخت عمق فاجعه چهار پیشنهاد از جمله آبرسانی موقت، توزیع سبد غذایی، استفاده از رسانه‌ها در جهت جلب توجهات به منطقه وراه اندازی کمپین نذر آب تدوین شد.

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: لازم است تا در این خصوص حرکتی اجتماعی در قالب کمپین‌هایی فراتر از شبکه‌های اجتماعی به مشکلات خشکسالی پرداخته شود.

وی ادامه داد: در بحث خرید تجهیزات امداد و نجات نیز ۴۰میلیارد تومان هزینه شده است و ۷۵دستگاه امدادی نیز خریداری که متناسب با نیاز مناطق مختلف اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: ارتقا سلامت مردم و کرامت انسانی و ترویج روحیه صلح و دوستی و کمک به مردم در حد بضاعت ز. جمله اولویت‌های این نهاد است.

انتهای پیام/ف

تدوین راهکارهای عملیاتی برای کاهش تبعات خشکسالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.