مراسم تحلیف ۲۵۰ نفر از کارآموزان وکالت دادگستری ظهر امروز از سوی کانون وکلای دادگستری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تحلیف ۲۵۰ نفر از کارآموزان وکالت دادگستری ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور عیسی امینی رئیس کانون وکلا و جعفر کوشا نایب الرئیس کانون وکلای ایران و جمعی از هیئت مدیره وکلای ایران و اعضای کمیسیون کارآموزی برگزار شد.

در طی این مراسم جعفر کوشا نایب رئیس کانون وکلای ایران، گزارشی در مورد تحلیف کارآموزان ارائه داد و مطرح کرد: در سال گذشته چهارمین کمیسیون کار آموزی اختبار با تلاش و سعی دبیران برگزار شد که ما امروز شاهد نتایج آن هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز ۱۰۵ نفر از کارآموزان به عنوان وکیل شناخته می‌شوند و سوگند نامه آنان امضا می‌شود که براساس آن سوگند می‌خورند که همیشه قوانین و نظامات را محترم شمرده و برخلاف شرافت، قضاوت و وکالت اقدام نکنند.

کوشا وکیل را محرم اسرار افراد دانست و اظهار کرد: سه شغل است که افراد در آن سوگند یاد می‌کنند، ابتدا پزشکان که محرم راز بیمار، دوم قضات و سوم وکلا هستند که باید سوگند یاد کنند و هنگامی که این افراد به عنوان وکیل سوگند یاد می‌کنند، باید به گونه‌ای عمل کنند که موکل به آن‌ها اعتماد کند.

نایب رئیس کانون وکلای ایران در نهایت افزود: ما وقتی می‌خواهیم به عنوان وکیل شناخته شویم، باید در برابر مردم آزاد منشانه برخورد کنیم و حق را هر جا که هست، بگوییم، همان طور که وکیل بودن یکی از صفات خدا است، وکیل باید خدا گونه رفتار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار