نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری طرح متفاوت برای تقویت جنبه فرهنگی و تربیتی دانشجومعلمان را در دستور کار قرار داده است.

برگزاری طرح ساعد ویژه دانشجومعلمان پسر/ آخرین مهلت ثبت نام در طرح ولایتبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان  در راستای بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های اردویی و کادرسازی در اردو‌های دانشجویی جهت کمک به دانشگاه و اهداف پیش بینی شده در هر اردو، قوانین و مقرراتی را برای ضوابط دانشگاه براساس استانداردسازی  این اردوها در نظر گرفته است.
 
بر همین اساس و نظر به تجربیات کسب شده و تحلیل وضعیت موجود برنامه ریزی و برگزاری اردوها و نیز بررسی نقاط ضعف و قوت برخی از نمونه های اردویی در دانشگاه فرهنگیان، ضروری است به منظور اصلاح بخشی از رویکرد حاکم در فرایند برگزاری اردوها دفاتر بسیج دانشجویی و سایر تشکل های دانشجویی دوره آموزشی در قالب دوره آموزشی و مهارت افزایی برای این منظور داشته باشند.
 
دانشجومعلمان پسر با شرایطی همچون  ورودی ۹۵و ۹۶ بودن، دارابودن معلومات و تجربه زیسته در حیطه‌های اردویی و فرهنگی با تجربه دستیاری یا مدیریت حداقل یک اردوی دانشجویی، علاقمندی و پیگیری لازم در خصوص اردو‌های دانشجویی به منظور تحقق اردو‌های با کیفیت، برخورداری از خلاقیت، ابتکار و نوآوری در اجرای برنامه‌های اردویی، فرهنگی جهادی، توانمندی در راهبری یا مدیریت اردویی برای دانشجو معلمان و  داشتن روحیه کار جمعی و گروهی، مسئولیت پذیری، پایبندی اخلاقی به استفاده از تجربیات و آموخته‌های حاصل از شرکت در این طرح امکان حضور دارند.

ظرفیت شرکت در این طرح ۲۰۰ نفر است و دوره ها به صورت حضوری سه روزه (حداکثر ۲۰ساعت آموزشی) و مجازی ۱۰ ساعت از  ۱۹ تا ۲۱ در نظر گرفته شده است .

برگزاری طرح ولایت کشوری ویژه دانشجومعلمان دختر

با توجه به ماموریت مهم و اساسی این دانشگاه و حضور و انتظارات راهبردی رهبرمعظم انقلاب اسلامی در اردیبهشت سال جاری  تکلیف همه دست اندرکاران و دلسوزان باتوجه به ضرورت دست یابی به تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی مضاعف شده است.

در همین راستا یکی از طرح ها و برنامه های دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری که پس از بازتعریف و باز آرایی طرح حیات طیبه مورد توجه قرار گرفته است،  طرح ولایت  با هدف آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی با رویکردی به مبانی نظری سند تحول بنیادین است که با محوریت اجرایی دفتر نهاد پردیس های استان قم بصورت آزمایشی از تابستان آغاز شد  و در صورت موفقیت از سال آینده در دانشگاه فرهنگیان توسعه خواهد یافت.

در این طرح سرمایه گذارى مناسب برای ایجاد آمادگى لازم در دانشجو معلمان به منظور نقش آفرینی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس معارف و تعالیم اسلامی در قالب هدف های کلان سند تحول تصریح شده، مورد توجه قرار می گیرد.

این طرح در سال نخست به صورت کشوری متمرکز و با حضور دانشجو معلمان علاقمند و فعال و با انگیزه خواهر منتخب پردیس ها و مراکز تابعه دانشگاه فرهنگیان از شنبه ۲۳ تیر لغایت چهارشنبه ۳۱ مرداد به مدت ۴۰ روز در مشهد برگزار خواهد شد و دانشجومعلمان برای ثبت نام ثبت نام از  تا پایان امروز فرصت دارند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار