رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با انجام اکتشاف نیکل در شمال شرق استان، اکتشاف مواد معدنی فلزی در این استان رونق خواهد گرفت.

اکتشاف در فارس رونق می‌گیردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بابیان اینکه بخش عمده وسعت استان را پهنه زاگرس و مواد معدنی غیرفلزی در برمی‌گیرد، گفت: در شمال و شمال شرق استان به دلیل واقع‌شدن در زون‌های زمین‌شناسی ایران مرکزی، سنندج و سیرجان و احتمال وجود مواد معدنی فلزی، سازمان استان پهنه نیکل را به وسعت ۶۴۰ کیلومتر مربع برای اتمام عملیات اکتشاف در شهرستان بوانات تعریف کرده است.

وی بابیان این‌که برای شناسایی و اکتشاف نیکل (Ni) در این منطقه، پهنه از طریق مزایده به شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر واگذار شد، افزود: با انجام فعالیت‌های اکتشافی مقدماتی ۱۰ محدوده امیدبخش مورد شناسایی قرارگرفته که شامل ۸ محدوده نیکل به وسعتی در حدود ۹۰ کیلومتر مربع و ۲ محدوده سنگ تزئینی به وسعت ۵ کیلومتر مربع است.

همتی تصریح کرد: در ۶ محدوده امیدبخش نیکل فعالیت‌های اکتشافی تکمیلی ادامه خواهد یافت که این فعالیت‌ها برای اولین بار در سطح کشور در فارس صورت می‌گیرد.

وی بابیان این‌که فلز نیکل ازجمله فلزات استراتژیک است که کاربرد‌های گوناگونی در پزشکی، فولاد، ضدرنگ و آلیاژ فلزات دارد، ادامه داد: ۴ محدوده امیدبخش دیگر به مزایده عمومی گذاشته خواهد شد که علاقه‌مندان به فعالیت‌های معدنی، نسبت به سرمایه‌گذاری در این بخش اقدام کنند.

همتی بیان کرد: بر اساس گزارش‌های بین‌المللی میزان تولیدات معدنی نیکل در دنیا در سال ۲۰۱۷ بالغ‌بر ۱.۲ میلیون تن بوده و ذخایر جهانی آن ۷۴ میلیون تن است و کشور‌های اندونزی، فیلیپین، کانادا، استرالیا و برزیل دارای بیشترین تولیدات این ماده معدنی را دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: بیشترین ذخیره نیکل دنیا در کشور‌های استرالیا و برزیل قرار دارد و بزرگ‌ترین معدن نیکل در کانادا واقع‌شده است.
انتهای پیام/ر

رونق اکتشاف نیکل در شمال شرق فارس

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.