رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: استانداردسازی محصولات کشاورزی و مصرف بهینه کود و سم، وقت‌گیر و هزینه‌بر است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیومرث کلانتری مدیر کل محیط زیست استان تهران در جلسه شورای استاندارد که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: سازمان استاندارد در بحث آلودگی هوا یکی از دستگاه‌های مهم و تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه قانون استاندارد از سال ۹۳ تا ۹۶ مصوب شد، افزود: برخی از بندهای قانون هوای پاک نیاز به حمایت و اعتبار ملی دارد.

مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: بزرگ‌ترین معضل استان تهران بحث آلودگی هوا است و استاندارد قطعات خودرویی، وسایل کاهنده آلودگی و سوخت و پایش موتورخانه‌های غیراستاندارد مواردی هستند که نیاز به تداوم حمایت‌ها دارند.

کلانتری تصریح کرد: سازمان استاندارد برای پایش سوخت تکلیف قانونی دارد تا سوخت استاندارد به مردم تحویل داده شود.

کریم ذوالفقاری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: به واسطه مسئولیت در زمینه تولید و ارائه غذای سالم و حلال، کشتارگاه‌های ذبح اسلامی تعاملات خوبی را با سازمان استاندارد برقرار کرده‌اند.

وی افزود: استانداردسازی محصولات کشاورزی و مصرف بهینه کود و سم، وقت‌گیر و هزینه‌بر است، اما باید در مورد اعتبار تفاهم‌نامه کار شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در پایان گفت: ۸ تا ۱۰ درصد کل صادرات کشور به واسطه کیفیت محصولات مربوط به استان تهران است و باید بار مالی اجرای تفاهم‌نامه دیده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار