نشست خبری سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کرمانشاه به مناسبت هفته صنعت و معدن برگزار شد.

محسن رستمی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه 1027 واحد صنعتی داریم که حجم سرمایه‌گذاری آنها 3850 میلیارد تومان و اشتغالزایی این بخش نیز حدود 30 هزار نفر است.

وی گفت: از نظر تعداد واحدهای صنعتی سهم 1.5 درصدی و جایگاه بیست و سوم کشور، از نظر سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی سهم دو درصدی و جایگاه بیست و یکم کشور و از نظر اشتغالزایی بخش صنعت سهم 1.4 درصدی و جایگاه هجدهم کشور را داریم.

رستمی افزود : از مجموع 1027 واحد صنعتی استان 272 واحد با سرمایه‌گذاری 422 میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از 5800 نفر اکنون تعطیل است.

وی افزود : سهم کرمانشاه از تولید محصولات پتروشیمی کشور 1.7 درصد، محصولات فولادی 1.8 درصد، خودرو 3.7 درصد، سیمان 4.5 درصد، کاشی و سرامیک پنج درصد، روغن نباتی هشت درصد، رب گوجه 4.6 درصد، محصولات لبنی 4.2 درصد و آرد 2.7 درصد است.

رستمی گفت : 981 طرح صنعتی در دست احداث در استان وجود دارد که سرمایه‌گذاری این طرح‌ها 28 هزار میلیارد تومان است و در صورت راه‌اندازی برای بیش از 31 هزار و 700 نفر ایجاد شغل می‌کند.

رستمی عمده طرح‌های در دست احداث استان را پالایشگاه آناهیتا، پتروشیمی ماهان شیمی زاگرس و ... اعلام کرد.

کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه به پیگیری برای برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمانشاه در تهران اشاره کرد و گفت: کارهای اولیه برپایی این همایش انجام شده و فقط نیازمند تامین منابع مالی آن هستیم.
 
وی گفت : درباره طرحی برای بهبود فضای کسب و کار استان کارهای اولیه از جمله حساس‌سازی دستگاه‌ها نسبت به وضعیت بد فضای کسب و کار استان انجام شده است.
وی از همکاری با یک شرکت صاحب نام در تهران برای کمک به بهبود فضای کسب و کار استان در قالب یک پروژه خبر داد که این کار برای اولین بار در کشور انجام خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

عمده طرح‌های صنعتی در دست احداث استان کرمانشاه

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.