نماینده مردم کرمان در تذکری خواستار اخراج سفیر فرانسه از ایران به دلیل برگزاری نشست منافقین در فرانسه شد.

پورابراهیمی: سفیر فرانسه بابت تجمع منافقین در آن کشور باید اخراج می‌شد/ مطهری: حداقل احضارش می‌کردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده کرمان در صحن علنی امروز (چهار‌شنبه ۱۳ تیرماه) مجلس در تذکر شفاهی گفت: ما شاهد اقدامی وقیحانه از سوی دولت فرانسه مبنی بر تجمع منافقین در پاریس بودیم که در این راستا یک اقدام بسیار بی شرمانه در قبال جمهوری اسلامی ایران راه اندازی می‌کنند و انتظار ما از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه این است که این موضوع را به شکل جدی پیگیری کنند.

وی افزود: زمانی که بحث مذاکرات را برای ماندن یا نماندن در برجام با کشور‌های اروپایی پیگیری می‌کنیم، این اتفاق براساس هیچ یک از قوانین بین الملل مورد قبول نیست که کشوری بیاید و اجازه بدهد اشخاصی که ۱۷ هزار نفر از مردم بی گناه و مظلوم ایران را در دوران انقلاب به شهادت رسانده و وضعیتی اسفبار را در کشور ما ایجاد کردند، در دامان آمریکا، عربستان و دیگر کشور‌ها بروند و اینگونه اقدامات وقیحانه را انجام دهند. دولت نباید در این راستا به اقدامات و تذکرات ساده بسنده کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: مسئولان کشور باید سفیر فرانسه را از کشور اخراج می‌کردند و رفتار امروز فرانسه علیه جمهوری اسلامی ایران هر سال تکرار می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز منافقین را جمع کردند و موضوع براندازی را در حال پی ریزی و پیگیری هستند، از همین رو در منطقه‌ای جمع می‌شوند و اعتراض می‌کنند به یک اقدام و ما می‌گوییم این افراد در حال انجام اقدامی هستند، اما با صراحت و با کمال بی شرمی منافقینی که دستشان به خون هزاران شهید ترور آغشته است.

پورابراهیمی تصریح کرد: امروز حتی برخی که در نشست پاریس بوده اند، از طریق مقامات بین المللی اینترپل در حال پیگیری پرونده آنها هستند و در مجموع این وضعیت برای ما قابل قبول نیست.

نماینده کرمان خطاب به مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت گفت: آقای مطهری! شما خود فرزند شهید هستید که به واسطه همین اقدامات تروریستی به شهادت رسید، انتظار بنده از مجلس این است که کمیسیون امنیت ملی مجلس در این زمینه بیانیه صادر کرده و وزارت امور خارجه نیز به قضیه ورود پیدا می‌کرد.

وی همچنین خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: آقای رروحانی! چرا در اروپا در این خصوص موضع نمی‌گیرید؟

مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده خاطرنشان کرد: شما تذکر بجایی دادید و ما حداقل از وزارت خارجه انتظار داریم که سفیر فرانسه را احضار کند، اما شما فرمودید اخراج، ولی ما می‌گوییم سفیر فرانسه حداقل احضار شود، زیرا این برای چندمین بار است که کشور فرانسه چنین اقداماتی را انجام می‌دهد و انشالله که مسئولان دولتی اقدامات لازم را در این خصوص انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار