مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: یکی از راهکار های توسعه صادرات نرخ ارز واقعی است تا صادر کنندگان بتوانند در بازار های جهانی رقابت کنند.

علی صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: بانک توسعه صادرات برای حمایت از صادرکنندگان تسهیلات سرمایه گردش با بهره 11 درصد در اختیار صادر کنندگان قرار می دهد.

وی گفت: بانک توسعه صادرات می تواند این تسهیلات را از محل منابع صندوق توسعه ملی پرداخت و تضمین های بانکی را هم تسهیل کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به اینکه توسعه صادرات در کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است اظهار کرد: یکی از راهکار های توسعه صادرات نرخ ارز واقعی است تا صادر کنندگان بتوانند در بازار های جهانی رقابت کنند چرا که راه نجات کشور هم توسعه صادرات است و برای رونق آن اعمال مشوق های صادراتی نیاز است.

صالح آبادی بیان کرد: تولید کنندگان باید به سمت تولید محصولات صادرات محور بروند در غیر این صورت رقابت آنها در بازار میسر نخواهد بود.

وی افزود: برای اینکه اتکا به نفت کاهش یابد لازم است سقف صادرات غیرنفتی بیشتر شود تا از این محل ارز مورد نیاز کشور تامین گردد.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران ادامه داد: این بانک با رویکرد حمایت از بخش صادرات ایجاد شده و با اتکا به منابع صندوق توسعه ملی از صادرکنندگان حمایت می کند .

انتهای پیام/ع

بانک توسعه صادرات


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.