مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی گفت:امسال ۲ هزار و ۸۴۵ نفر زائر از استان آذربایجان غربی برای زیارت خانه خدا عازم مکه می‌شوند.

محمد رضا ندیری مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛‌گفت: زائران خانه خدا در قالب ۲۱ کاروان که از این تعداد ۱۰ کاروان از زائران اهل تسنن و ۱۱ کاروان زائران اهل تشیع هستند عازم مکه می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: سهمیه آذربایجان غربی در حج تمتع امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: آموزش‌های لازم به زائران استان ارائه شده و در این دوره‌ها سرفصل‌هایی برای روحانیون، پزشکان، مسائل اجرایی حج، مقررات کشور میزبان و مسائل امنیتی آموزش‌های لازم می‌شود.

ندیری با بیان اینکه کاروان‌های زائران خدا از آذربایجان غربی از ۸ مرداد ماه تا ۱۱ مرداد ماه راهی خانه خدا می‌شوند افزود: همه ی پرواز‌ها از طریق هواپیما‌های سعودی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت استان، فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه را مبدا پرواز حجاج استان به مقصد فرودگاه بین المللی جده اعلام کرد.

وی افزود: زائران اکثر جلسات آموزش را پشت سر گذاشته اند و معاینات کامل انجام شده است و زائران اکنون در حال انجام واکسیناسیون و واریز فیش قربانی هستند.

ندیری همچنین درخصوص برگشت زائران هم گفت: بازگشت حجاج استان نیز، از ۸ شهریور شروع تا ۱۱ شهریور به مقصد فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه ادامه خواهد یافت.
 
انتهای پیام/م
 

اعزام زائر به سرزمین وحی از آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.