رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان از آغاز جمع آوری بذر کهور، کنار و آکاسیا چتری از درختان جنگلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، حسین محسنی زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان گفت: جمع آوری بذر کهور، کنار و آکاسیا چتری از درختان جنگلی در این شهرستان آغاز شد.

وی افزود:این طرح در راستای جوانه دار کردن بذر و تولید نهال کهور، کنار و آکاسیا چتری حفظ و نگهداری از ذخایر ارزشمند ژنتیکی درختان و توسعه جنگل‌ها اجرایی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان با بیان اینکه این بذر‌ها از سطح ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های منطقه رودخانه تهیه و جمع آوری شده است، افزود: بذر‌های جمع آوری شده در عرصه‌های جنگلی و دارای پوشش تنک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محسنی زاده با اشاره به فرآیند جمع آوری این بذر‌ها گفت:در این طرح پس از جمع آوری میوه‌های خشکیده، نارس و آفت زده، بذر‌های سالم جدا سازی و تفکیک و سپس جهت تکثیر به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ارسال می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان با بیان اینکه منطقه رودخانه از سال‌ها پیش به عنوان یکی از ذخیرگاه‌های جنگلی کنار و کهور ایرانی در شهرستان شناسایی شده است گفت: اکنون این گونه‌های جنگلی ارزشمند از طریق حصار کشی در این منطقه به وسعت ۲۰۰ هکتار حفاظت و نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/ف

آغاز جمع آوری بذر درختان کهور در شهرستان رودان‎

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.