وزارت بازرگانی آمریکا از لغو ممنوعیت فعالیت شرکت تجهیزات مخابراتی «زد تی ئی» چین که به نقض تحریم‌های ایران متهم شده است، در آمریکا خبر داد.

دولت ترامپ اجازه از سرگیری فعالیت شرکت زد تی ئی را صادر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، وزارت بازرگانی آمریکا موقتا بخشی از تحریم‌ها علیه شرکت تجهیزات مخابراتی زد تی ئی چین را لغو کرده است. این شرکت پس از پرداخت جریمه به مبلغ یک میلیارد دلار برای از سرگیری فعالیت‌های خود از آمریکا مجوز دریافت کرد.

برداشتن محدودیت‌های اعمال شده علیه این شرکت تجهیزات مخابراتی، به طور موقت و تا ابتدای ماه آگوست خواهد بود و مشخص نشده است بعد از آن چه اقداماتی در باره این شرکت صورت خواهد گرفت؛ اما بنا به گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود که زد تی ئی به توافقش با دولت آمریکا کاملا پایبند باشد و در این صورت انتظار لغو کامل محدودیت‌های این شرکت محتمل خواهد بود. شرکت زد تی ئی در ابتدا در ماه آوریل به اتهام زیرپا گذاشتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کره شمالی با محدودیت‌های از سوی دولت آمریکا مواجه شد.

آمریکا اعلام کرد این شرکت تجهیزات مخابراتی چین می‌تواند به طور موقت فعالیت‌های خود را از سربگیرد. این در حالی است که در ابتدای امسال ممنوعیت 7 ساله علیه این شرکت اعمال شده بود. پس از اعلام نقض ممنوعیت تجاری با ایران و کره شمالی زد تی ئی از خرید قطعات از شرکت‌های آمریکایی منع شد و این اقدام تهدیدی برای این شرکت درنظر گرفته شد.

صدور دستور از سرگیری فعالیت شرکت تجهیزات مخابراتی زد تی ئی در میان بالا گرفتن تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا صورت گرفت. وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد مجوز از سرگیری فعالیت شرکت زد تی ئی در آمریکا از  ماه ژوئیه تا ابتدای آگوست خواهد بود. بر اساس دستور جدید، شرکت زد تی ئی می‌تواند از گوشی‌های ساخت خود در آمریکا پشتیبانی کند و عملیات شبکه‌های موجود را ادامه دهد. شرکت زد تی ئی در حال حاضر در تلاش است تا الزاماتی را که بر اساس آن امکان فعالیت کامل در آمریکا را می‎‌یابد، محقق کند. یکی از این الزامات پرداخت جریمه یک میلیارد دلاری، استخدام یک تیم انتخاب شده از سوی آمریکا و جایگزینی بخشی از اعضای هئیت مدیره این شرکت است.

توافق صورت گرفته میان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با پکن برای لغو تحریم شرکت زد تی ئی با انتقاداتی از سوی گروهی از سناتورهای آمریکا همراه شد که خواستار ادامه اعمال محدودیت علیه این شرکت چینی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار