در سه ماهه نخست امسال با توجه به این‌که 274 واقعه ازدواج در شهرضا انجام شده، 166 طلاق توافقی نیز در این مدت در شهرستان شهرضا با مراجعه با اورژانس اجتماعی انجام شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس اداره بهزیستی شهرضادیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان با اشاره به مرکز اورژانس اجتماعی شهرضا با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی از سال 1388 در شهرضا، اظهار کرد: در این مرکز به زوج‌های متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، خدمات و مشاوره ارایه می‌شود.

سیدعلی موسوی با بیان این‌که در سال گذشته 684 نفر برای طلاق توافقی به اورژانس اجتماعی مراجعه کردند که 3 هزار و 606 جلسه تخصصی گرفته شد، افزود: در سه ماهه نخست امسال با توجه به این‌که 274 واقعه ازدواج در شهرضا انجام شده، 166 طلاق توافقی نیز در این مدت در شهرستان شهرضا با مراجعه با اورژانس اجتماعی انجام شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با بیان این‌که تسهیل در ازدواج بهتر از تقویت گشت ارشاد است، گفت: در سال 1396 تعداد 15 هزار و 72 نفر شامل  894 زن و 610 مرد در مرکز اورژانس اجتماعی شهرضا پذیرش و 7 هزار و یک خدمت تخصصی در جهت رفع مشکلات خانوادگی به این افراد داده شده است.

وی با بیان این‌که از اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 با رشد تولد روبه‌رو بوده‌ایم، اضافه کرد: با افزایش زاد و ولد تقاضای اشتغال افزایش یافت، توقع دختران برای ادامه تحصیل و ازدواج بالا رفت و هزینه‌های بالای ازدواج، ترس از ازدواج را افزایش داد و سبب شد که ازدواج با کاهش روبه‌رو شود.

موسوی با تأکید بر این‌که در آموزش‌های پیش از ازدواج باید حس مسؤولیت‌پذیری را افزایش داد، تصریح کرد: آموزش پیش از ازدواج باید از دبیرستان‌ها آغاز شود و قانون اخراج دانش‌آموز متأهل در مدارس باید حذف شود.

وی با بیان این‌که کاهش انتظارات از زندگی مشترک باید پایین بیاید، تصریح کرد: در حال حاضر خانواده‌ها به دکور زندگی بیشتر از اصل زندگی توجه می‌کنند و جهیزیه‌های آن چنانی به دختران می‌دهند در صورتی که مهارت‌های زندگی را بی‌توجه از کنار آن می‌گذرند.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری رئیس اداره بهزیستی شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار