طرح ویژه نظارت بر بازار با همکاری دولت و اتحادیه‌های صنفی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،طرح ویژه نظارت بر بازار با همکاری دولت و اتحادیه‌های صنفی ادامه دارد.
فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست ستاد تنظیم بازار استان گفت: بر اساس این طرح قیمت گذاری کالا و خدمات بصورت موقت به کمیسیون‌های نظارت در سازمان صنعت و معدن و تجارت واگذار می‌شود.
فریدون همتی افزود: اداره تعزیرات حکومتی و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قیمت کالا‌ها در بازار را رصد و با تخلفات به طور قاطع برخورد می‌کند.
وی بر نظارت بازاریان، اتحادیه‌های صنفی و اصناف بر بازار و کنترل قیمت تاکید کرد.
استاندار هرمزگان با اشاره به برگزاری ستاد تنظیم بازار بصورت هفتگی در مرکز استان و شهرستان‌ها افزود: اولویت اصلی در کنترل و تنظیم بازار، کالا‌های اساسی و ضروری مردم است.
همتی با انتقاد از گرانی کالای تولید داخل گفت: برای کالا‌های تولید داخلی، دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد و دولت برای واردات کالا‌های اساسی نیز یارانه و ارز لازم را اختصاص می‌دهد.
وی افزود: دشمن با توطئه افکنی در کشور، قصد ایجاد جنگ اقتصادی دارد، اما ما با تکیه بر اتحاد و مشارکت مردم پیروز می‌شویم.
استاندار هرمزگان در خصوص دکه‌ها و جایگاه‌های صنفی مربوط به شهرداری بندرعباس گفت: در صورتی که راه اندازی این واحد‌ها مغایر با قانون صنفی باشد، همه آن‌ها تعطیل و یا ساماندهی می‌شود.
همتی افزود: بمنظور تقویت بازرسی‌ها ۱۵۰ نفر از کارکنان استانداری و شهرداری بندرعباس به کمک سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌روند.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان نیز در این نشست گفت: بر اساس طرح ویژه نظارت بر بازار همه واحد‌های صنفی در مدت ۱۵ روز باید برچسب قیمت کالا را نصب کنند.
خلیل قاسمی افزود: با راه اندازی سامانه برخط ۱۲۴ در استان امکان ارسال الکترونیکی پرونده‌ها به تعزیرات و تماس با این سامانه از طریق تلفن همراه نیز فراهم می‌شود.
وی با اشاره به حمایت از واحد‌های تولیدی داخل استان هم گفت: برنامه اجرایی تولید لوازم التحریر و پوشاک فرم مدارس تولید داخل به تفکیک شهرستان‌ها ابلاغ شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: تابلو‌های تبلیغاتی در شهرستان‌ها برای اعلام قیمت کالا‌های اساسی اختصاص می‌یابد.
قاسمی گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲ هزار واحد صنفی متخلف، بیش از ۱۲ میلیارد تومان جریمه شدند.
انتهای پیام/ز

اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار در هرمزگان

برچسب ها: صنعت ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.