رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جغتای گفت: عملیات مرمت آرامگاه سیدحسن غزنوی و برج تاریخی روستای ریواده، از بنا‌های ثبت شده در فهرست آثار ملی در این شهرستان، با اعتبار 1.5 میلیارد ریال به پایان رسید.

  آرامگاه غزنوی و برج تاریخی روستای ریواده در جغتای مرمت شد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  مهدی اکبری راد گفت: عملیات احیای آرامگاه غزنوی، شاعر غزلسرای قرن ششم هجری، شامل تعویض آجر‌های فرسوده، بندکشی، کفسازی، آجرفرش، مرمت ترک ها، زیباسازی و استحکام بخشی بنا بود.

وی ادامه داد: برای عملیات مرمت و بازسازی این بنای تاریخی 900 میلیون ریال هزینه شد که بخشی از این اعتبار با همیاری خیران محلی، دهیاری و شورای اسلامی روستا تامین شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جغتای تصریح کرد: همچنین برج تاریخی روستای ریواده، متعلق به دوره ایلخانی، که سال گذشته بخشی از عملیات مرمت آن انجام شده بود، امسال نیز با هزینه 600 میلیون ریال مرمت و بازسازی شد.

اکبری راد با اشاره به موقعیت جغرافیایی و تاریخی، وجود باغستان‌ها و ییلاق‌های خوش آب و هوا در جغتای گفت: مرمت بنا‌های تاریخی این شهرستان سبب حفظ این آثار و توجه بیشتر گردشگران می‌شود.

گفتنی است: مسجدجامع قارزی، مزار معصوم زاده، بقعه سلطان سیدعبدالله بن موسی الکاظم (ع) و بقعه سلطان سیداحمدرضا علوی، بقعه سیدحسن غزنوی، قلعه کهنه و حاکم نشین آزادوار از دیگر اماکن تاریخی جغتای هستند.
 
انتهای پیام// ج.ر
 
 

عملیات احیای دو بنای تاریخی در جغتای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.