عضو هیئت مدیره خانه معدن ایران معتقد است ایجاد کارخانه های معدنی در استانم های محروم باید در الویت برنامه ها قرار بگیرد.

ضرورت ایجاد کارخانه‌های معدنی در استان‌های محرومبهرام شکوری نایب رئیس انجمن سنگ آهن و عضو هیئت مدیره خانه معدن ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد تقویت معادن و پیشرفت این صنعت، اظهار کرد: با آموزش صحیح و تخصصی می‌توان بیشترین بهره‌برداری را از منابع حاصل کرد. با این دیدگاه واحدهای تازه تأسیس کنسانتره 7.12 درصد را به 65 درصد تبدیل  و در بازار به فروش رسانده‌ایم. ایران دارای منابع معدنی بسیاری است که مورد مصرف کارخانه‌های بزرگ و مطرح جهان قرار می‌گیرد.

عضو هیئت مدیره خانه معدن ایران ادامه داد: واحدهای کوچک و متوسط بازدهی بهتری نسبت به واحدهای بزرگ مقیاس دارند به همین علت معدن مهدی آباد علی‌رغم اینکه از معادن بزرگ محسوب می‌شود اما کاربری آن را به شکل واحدهای کوچک و متوسط در آورده‌ایم.

شکوری اضافه کرد: این معدن به تازگی فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و تا سال آینده تولید آن به 200 هزار تن می‌رسد.

نایب رئیس انجمن سنگ آهن بیان کرد: برخی از انجمن‌های معدنی و فعالان این عرصه در نشستی که با اعضای کمیسیون صنایع و معادن برگزار شد به برنامه‌ها و بحث حمایتی از معادن کوچک، متوسط و افزایش بهره‌وری آنها پرداختند.

وی با تأکید بر اینکه باید اولویت اجرای طرح حمایت و تقویت از معادن را در استان‌های محروم قرار دهیم، گفت: با وجود فراهم بودن زمینه برای حضور فعالان در برخی استان‌ها اما صنایع در این مناطق پیشرفت چندانی نداشته‌ است.

عضو هیئت مدیره خانه معدن ایران افزود: برخی استان‌ها همانند سیستان و بلوچستان، کردستان و غیره دارای منابع بسیاری هستند اما کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

شکوری تصریح کرد: با جمع آوری اطلاعات دقیق، شناخت بافت‌های مناطق مد نظر و تشخیص جانمایی‌ها می‌توان کارخانه‌ای با سودآوری بسیار در مناطق محروم ایجاد کرد.

نایب رئیس انجمن سنگ آهن یادآور شد: در روز ملی معدن، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داد که با بخش خصوصی مساعدت شود، امیدواریم با محقق شدن این وعده به چشم انداز روشنی برسیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار