یک روزنامه فنلاندی با معرفی چهار منطقه در هلسینکی به گمانه‌زنی در مورد مکان احتمالی نشست آتی سران روسیه و آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات آمریکایی و روسی پیش از این تاکید کردند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ۱۶ ژوئیه در هلسینکی، پایتخت فنلاند دیدار می کنند.

روزنامه فنلاندی «ایلتالهتی» (Ilta-lehti) امروز سه شنبه با انتشار مطلبی به گمانه زنی در خصوص مکان احتمالی نشست آتی سران ارشد روسیه و آمریکا  در هلسینکی پرداخت.

این نشریه فنلاندی 4 مکان را به عنوان محل دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در هلسینکی معرفی کرده است.

بر این اساس، دیدار پوتین و ترامپ ممکن است در اقامتگاه دولتی «گانیگستت» (Konigstedt) واقع در وانتا در حومه هلسینکی برگزار شود. اقامتگاه دولتی «گانیگستت» در ماه مارس سال جاری میلادی محل مذاکرات هسته ای میان  نمایندگان کره شمالی، کره جنوبی و آمریکا بود. در ماه ژوئن، این اقامتگاه محل دیدار «والری گراسیموف»، رئیس ستاد مشترک روسیه با «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بود.  اقامتگاه دولتی «گانیگستت» نزدیک به فرودگاه است و از شرایط امنیتی مورد نیاز برخوردار است.

گمانه زنی در مورد مکان احتمالی نشست آتی سران ارشد روسیه و آمریکا در هلسینکی

اقامتگاه «مانتی نیه می» (Mantyniemi) که سائولی نینیسته، رئیس جمهور فنلاند در آن زندگی می کند، دیگر موقعیت پیشنهادی برای دیدار سران روسیه و آمریکا است. اقامتگاه «مانتی نیه می» از شرایط مناسبی برای برگزاری این نشست برخوردار است و در کوتاه ترین زمان ممکن برای یک دیدار برنامه ریزی شده آماده می شود. همچنین تدابیر امنیتی ویژه در این مکان اتخاذ شده است.

گمانه زنی در مورد مکان احتمالی نشست آتی سران ارشد روسیه و آمریکا در هلسینکی

هتل هیلتون هلسینکی یکی دیگر از اماکن پیشنهادی برای نشست پوتین و ترامپ است. این هتل در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و امکان اتخاذ تدابیر امنیتی در آن آسان است. ولی اخبار به دست آمده حاکی از آن است که هیچ یک از سوئیت های این هتل برای تاریخ 16 ژوئیه و دو روز قبل و بعد از آن از مدت ها قبل رزرو شده است.

گمانه زنی در مورد مکان احتمالی نشست آتی سران ارشد روسیه و آمریکا در هلسینکی

کاخ ریاست جمهوری در مرکز شهر هلسینکی گزینه دیگری است که احتمالا برای مکان دیدار ترامپ و پوتین پیشنهاد شود. این کاخ در سپتامبر 1990 محل دیدار جرج هربرت بوش (بوش پدر)، رئیس جمهور اسبق آمریکا با «میخائیل گورباچف»، رئیس جمهور وقت اتجاد جماهیر شوروی سابق بوده است.

گمانه زنی در مورد مکان احتمالی نشست آتی سران ارشد روسیه و آمریکا در هلسینکی

انتظار می رود در نشست سران روسیه و آمریکا، دو طرف مسائل بین المللی را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار