معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر از اجرای پهنه‌بندی کشت و جلوگیری از توسعه اراضی آبی در استان بوشهر خبر داد.

جلوگیری از توسعه اراضی آبی و اجرای پهنه‌بندی کشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  امید آزادی جو صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منابع آب زیرزمین به علت برداشت بی‌روی، حفر چاه‌های غیرمجاز و انتقال آب به اراضی خارج از آبخور اولیه تهدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چنین اقداماتی باعث مصرف بیش از حد آب بدون توجه به منابع آبی می‌شود، اضافه کرد: طی امسال و سال قبل ۳۸۰ مورد انتقال غیر مجاز آب با حجم ۱۷.۵ میلیون متر مکعب شناسایی شده است.

آزادی جو بیشترین انتقال آب غیرمجاز در استان را مربوط به شهرستان‌های دشتستان، دیر و دشتی دانست و افزود: با حذف انتقال آب غیرمجاز می‌توان بخش قابل توجهی از کسری مخزن آب زیرزمینی را جبران کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به کنترل ٢٠ درصد از تخلفات انتقال آب، بیان کرد: مردم و دستگاه‌های ذیربط باید همکاری لازم را در زمینه برخورد با تخلفات در این حوزه داشته باشند.

وی از اجرای پهنه‌بندی کشت و جلوگیری از توسعه اراضی آبی خبر داد و اضافه کرد: این طرح توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی و شورای حفاظت منابع آب شهرستان‌ها در چارچوب برنامه عملیاتی اجرا می‌شود.

آزادی‌جو با تاکید بر جمع آوری ادوات و لوله‌های انتقال آب غیر مجاز، خاطرنشان کرد: اقدامات لازم در خصوص ممنوعیت انتقال آب به خارج از اراضی آبخور اولیه چاه قبل از شروع فصل کشت باید انجام شود.

انتهای پیام/م

اجرای پهنه‌بندی کشت و جلوگیری از توسعه اراضی آبی در استان بوشهر

برچسب ها: بحران آب ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.