سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بازسازی سردرعالی قاپو در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به تصویب کمیته تخصصی پایگاه های میراث جهانی رسیده است.

نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: با تصویب این مهم عملیات بازسازی سردرعالی قاپو آغاز می شود.

وی با تاکید به اینکه بازسازی سردر از مدت ها قبل در دستور کار میراث فرهنگی استان بوده است، اضافه کرد: اجرای این طرح می تواند به بهسازی محوطه و بازارچه مجاور مجموعه جهانی شیخ صفی الدین منجر شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آمادگی اداره کل جهت عملیاتی شدن این طرح خبر داد و متذکر شد: با تصویب این طرح در کمیته فنی سازمان عملیاتی اجرایی بدون فوت وقت آغاز می شود.

فلاحی با اذعان به اینکه مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی تنها اثر ثبت جهانی این استان است، اضافه کرد: مرمت بنا و بهسازی محوطه اثر از برنامه های مستمر اداره کل است.

به گفته وی این اثر یکی از جاذبه های شاخص تاریخی استان بوده و سالانه میلیون ها گردشگر به بهانه بازدید از آن به استان اردبیل سفر می کنند.

انتهای پیام/ح

بازسازی سردرعالی قاپو در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.