مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی گفت: امسال ۱۳ میلیون ۳۰۰ هزار تن گندم در کشور تولید شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسفندیاری‌پور مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی در بازدید از مزارع شهرستان مراغه گفت: امسال ۱۳ میلیون ۳۰۰ هزار تن گندم در کشور تولید شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از کل گندم تولید شده در کشور ۱۰ میلیون تن به‌صورت مازاد از کشاورزان خریداری شود.
اسفندیاری‌پور گفت: براساس خرید صورت گرفته از زمان آغاز برداشت و افزایش تولید در استان‌های شمال‌غرب، امسال نیاز به واردات گندم از خارج نخواهد بود.

وی اضافه کرد: برداشت گندم در کشور، اوایل فروردین از استان‌های جنوبی آغاز شده در استان‌های ساحلی خزر در حال برداشت و در استان‌های غرب و شمال‌غرب کشور نیز چند روزی برداشت آغاز شده است.

مجری طرح گندم در وزارت جهاد کشاورزی همچنین به وضعیت مطلوب مزارع دیم در حوزه گندم اشاره کرد و گفت: به دلیل بارش‌های مناسب در قسمت شمال و شمال غرب کشور امسال برداشت گندم از مناطق دیم مناسب است.

وی پیش‌بینی کرد که تا پایان فصل برداشت گندم در مجموع ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم به روش تضمینی از کشاورزان خریداری شود، اما درنهایت این را هم گفت که برخی از کشاورزان گندم خود را نگهداری کرده و نفروخته‌اند که به نظر می‌رسد، در بازار آزاد برای تأمین نقدینگی خود آن را معامله کنند.

اسفندیاری‌پور خاطرنشان کرد: امسال در آذربایجان‌شرقی ۴۳۰ هزار هکتار و در ۳۱ استان کشور نیز ۶ میلیون هکتار از مزارع زیر کشت گندم رفته است. 

انتهای پیام/ش

نیاز به واردات گندم نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.