آغاز فعالیت آتشفشان کوه آگونگ پرواز‌های جزیره بالی را لغو کرد و مردم را از خانه‌هایشان فراری داد.

فعالیت آتشفشانی در اندونزی مردم را از خانه هایشان فراری دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، فعالیت یک آتشفشان در جزیره گردشگری بالی در اندونزی روز دوشنبه باعث فرار ساکنان از خانه هایشان شد. این آتشفشان خاکستر و مواد مذاب را تا کیلومتر‌ها به آسمان پرتاب کرد.

کوه آگونگ در شمال شرقی بالی از اواخر سال گذشته در حال غرش بوده است و بالاخره روز جمعه با آغاز فعالیتش باعث بسته شدن موقتی فرودگاه بین المللی این جزیره شد. در پی این حادثه، حدود ۳۰۰ پرواز مختل و هزاران مسافر در فرودگاه گرفتار شدند.

مرکز مدیریت بحران اندونزی گفت: ساکنان این جزیره صدای انفجار بلندی را شنیدند و متوجه شدند آتشفشان در حال پرتاب سنگ‌های آتشفشانی تا ارتفاع دست کم دو کیلومتری است. فعالیت آتشفشان هفت دقیقه طول کشید و گیاهان اطراف آن دچار آتش‌سوزی شدند.

مردم داوطلبانه منطقه را ترک کردند، اما به گفته مقامات پرواز‌ها طبق معمول ادامه خواهد داشت و سطح هشدار آتشفشان تغییری نکرده است. آخرین بار کوه آگونگ در سال ۱۹۶۳ فوران کرد و بیش از ۱۰۰۰ نفر در پی این حادثه کشته شدند. چند روستا نیز که بر سر راه گدازه‌های آن بودند ویران شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار