فدوتوف مطرح کرد؛

دوران نوجوانی برهه‌ای خطرناک برای شروع مصرف مواد است

مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد گفت: باید با شکستن زنجیره عوامل اجتماعی و روانشناختی به افزایش آمادگی نسل جوان در مقابله با مصرف موادمخدر کمک کنیم.

دوران نوجوانی برهه‌ای خطرناک برای شروع مصرف مواد استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یوری فدوتوف مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در نشست خبری که امروز(سه‌شنبه) به مناسبت روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق موادمخدر توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد و به منظور تقویت همکاری و اقدام جهانی پایه‌گذاری شده است.

وی افزود: جامعه بین الملل به طور مداوم درگیر مشکلات فراوانی در راه رسیدن به جهانی عاری از سوء مصرف موادمخدر است.

یوری فدوتوف گفت: وجود بحران مواد افیونی و دیگر مسائل ضروری مرتبط با مصرف موادمخدر با مواردی چون خلأهای موجود در خدمات اجتماعی که سلامت بسیاری از افراد را از لحاظ کمک‌های مورد نیازشان در مضیقه گذاشته است، قاچاق و کشت غیرقانونی مواد، جرم و خشونت و چالش‌های توسعه محور مربوط به آن و درگیری و تروریسم ترکیب شده‌اند.

مدیر اجرایی دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد افزود: این مشکلات بسیار دلهره آور هستند، اما همه ما می‌توانیم اقدام کنیم و نقشی در حل این مشکلات داشته باشیم، پیش از همه سیاست گذاران و پس از ایشان شهروندان، والدین، معلمان و جوانان می‌توانند دست در دست هم برای پیشگیری از سوء مصرف مواد تلاش کنند و به پیشبرد آرمان‌های توسعه پایدار یاری برسانند.

وی گفت: دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد متعهد می‌شود تا با همکاری شما برای پیشبرد رویکردهای متوازن، مردم محور و جامع و در راستای کنوانسیون‌های جهانی کنترل مواد مخدر، نسبت به حل چالش‌های مواد مخدر اقدام کند.

یوری فدوتوف با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی ابتدا گوش کن است، تصریح کرد: این ابتکاری از دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد برای حمایت از پیشگیری از مصرف مواد مخدر بر مبنای سوء علمی است.

مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که دوران نوجوانی برهه‌ای خطرناک برای شروع مصرف مواد است. با شکستن زنجیره عوامل اجتماعی، روانشناختی، عصب شناختی و نابرابری‌هایی که به افزایش آمادگی افراد برای اختلالات مصرف مواد منجر می‌شوند، می‌توانیم به جوانان برای داشتن زندگی ایمن و سالم کمک کنیم.

وی گفت: وقتی صحبت از زندگی و آینده نسل بعدی است، پیشگیری قطعا بهتر از درمان است. با گوش دادن به نیازهای کودکان و جوانان می‌توانیم از راه پیشگیری به امنیت، سلامت و رفاه آن‌ها کمک کنیم تا این گروه بتوانند ظرفیت‌های خود را بهتر بشناسند.

یوری فدوتوف با بیان اینکه جوامع انسانی می‌توانند در شرایط بهتری به سر برند، چنانچه منابع بیشتری به حمایت از استراتژی‌های علمی، پیشگیری از مصرف مواد تخصیص داده شود، گفت: این استراتژی‌ها شامل سرمایه گذاری های صحیح و موثر در خانواده‌ها، مدارس و جوامع در رابطه با پیشگیری از مواد است.

انتهای پیام/

متن سخنان مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد  در مراسم روز جهانی مبارزه با موادمخدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار