استاندار قزوین گفت: تنوع تولید با هزار و ۳۰۰ نوع محصول در قزوین حضور سرمایه گذاران و هیات‌های تجاری را در قزوین توجیه می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در کارگروه صادرات غیر نفتی افزود: تفاوت عمده قزوین با سایر استان‌ها داشتن زمینه‌ها و ظرفیت‌های مختلف اقتصادی است که آن را به یکی از مراکز صنعتی کشور با تنوع محصولات صنعتی و تولیدی تبدیل کرده است.

وی گفت: محصولات برخی از برند‌های مشهور دنیا در قزوین تولید و عرضه می‌شود و می‌توان گفت: قزوین علاوه بر ظرفیت صنعتی یکی از مراکز مهم کشاورزی ایران است.

استاندار افزود: قزوین یک درصد مساحت کشور را دارد، ولی پنج درصد محصولات کشاورزی ایران را تولید می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت‌ها امیدواریم مذاکرات لازم برای انعقاد تفاهم نامه‌های اقتصادی و تجاری در زمینه‌های کشاورزی و صنعتی صورت گیرد و از ظرفیت‌های هر دو استان بهره برداری بیشتری شود.

وی گفت:حتما مسئولان اتاق بازرگانی قزوین و سلیمانیه فردی را برای ارتباط مستمر مشخص کنند تا تفاهم نامه‌های که منعقد می‌شود توسط فرد رابط مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار افزود: فعالان تجاری استان درخواست دارند که یک مرکز تجاری و صنعتی را برای عرضه محصولات و تسریع در پیگیری تفاهم نامه‌ها داشته باشند که امیدواریم یک نمایشگاه را برای عرضه محصولات در این استان برگزار کنند.

وی گفت: سرمایه گذاران و بازرگانان درصورت برگزاری این نمایشگاه‌ها با توانمندی‌های یکدیگر آشنا و زمینه توسعه روابط بیشتر فراهم می‌شود.

استاندار گفت: برای کار، صادرات و سرمایه گذاری مشترک مشکلاتی ممکن است به وجود آید که در صورت همکاری هر دو طرف قابل رفع هستند.

زاهدی افزود: مشکل صرافی‌ها و مشکلات دیگر که اتاق بازرگانی ایران و عراق گزارش دادند را از مسئولان مربوطه پیگیری خواهیم کرد و برای رفع آن‌ها اقدام می‌کنیم.

رایزن ایران در سلیمانیه عراق هم در این جلسه گفت: ارتباطات تجاری و تبادل‌های اقتصادی خوبی میان ایران و عراق برقرارشده، ولی هنوز به سطح مطلوب نرسیده است.

انور حبیب زاده افزود: یک جهش خوب برای صادرات به عراق برداشته ایم و با توجه به اینکه این تبادل‌های جاری ما با ظرفیت جمهوری اسلامی به سطح مورد نظر نرسیده است و امیدواریم این تبادل‌ها ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

کارگروه صادارات غیر نفتی در قز وین

برچسب ها: صادرات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.