یکی از رهبران ائتلاف سائرون عراق از احکام و ضوابط جدیدی برای انتخاب نخست وزیر آینده این کشور خبر داد و اعلام کرد سخن گفتن درباره نام نخست وزیر آینده عراق هنوز زود است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از رهبران ائتلاف سائرون عراق از احکام و ضوابط جدیدی برای انتخاب نخست وزیر آینده این کشور خبر داد و اعلام کرد سخن گفتن درباره نام نخست وزیر آینده عراق هنوز زود است.

صباح الساعدی گفت: «سخن گفتن درباره نام نخست وزیر آینده عراق با توجه به ائتلاف‌های سیاسی و اسامی مطرح شده بر سر میز مذاکرات و صفات و ویژگی‌هایی که نخست وزیر آینده باید داشته باشد هنوز زود است.»

الساعدی در گفتگوی تلفنی با اسپوتنیک افزود ائتلافی که بین گروه سائرون و گروه وابسته به حیدر العبادی نخست وزیر عراق رخ داد مبتنی بر هشت مورد است و این که العبادی نخست وزیر آینده عراق است از بند‌های آن نیست.

وی اظهار داشت: «من معتقدم که نام نخست وزیر آینده در پایان فرایند گفتگو میان گروه‌های سیاسی مطرح خواهد شد، زیرا مبنایی که دولت‌های گذشته بر اساس آن شکل گرفته اشتباه بوده است تا جایی که نام نخست وزیر همان اول مطرح می‌شده و زد و بند‌های سیاسی غیرقانونی برای تشکیل دولت ائتلافی صورت می‌گرفته است.»

انتهای پیام/

اظهارات عضو سائرون درباره نخست وزیر آینده عراق

برچسب ها: عراق ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار