کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: ضعف، سردرد، تهوع و استفراغ، گرفتگی عضلات و سرگیجه از علائم گرمازدگی است.

گرمازدگی و راه‌های مقابله با آنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مجید یزدانی با اشاره به شدت گرفتن گرما و افزایش رطوبت هوا در روز‌های اخیر افزود: مردم باید برای جلوگیری از گرمازدگی موارد ایمنی را رعایت کنند.

مجید یزدانی بیان کرد: گرمازدگی موقعیتی حاد و تهدید کننده زندگی است که در این حالت سیستم تنظیم کننده دمای بدن به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در هوای گرم یا تولید بیش از حد گرما در بدن از کار می‌افتد.

وی اضافه کرد: درحالت گرمازدگی بدن نمی‌تواند گرمای اضافی خود را دفع کند، در نتیجه دمای بدن خیلی افزایش می‌یابد که می‌تواند اندام‌های اصلی را تخریب کند.

کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان گناوه تصریح کرد: تشنگی بیش از حد، کاهش تعریق، ضعف، سردرد، از دست دادن هوشیاری، تهوع و استفراغ، گرفتگی عضلات و سرگیجه از علائم گرمازدگی است که بر اثر کاهش آب و نمک در بدن به‌وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه گرمازدگی شدید ممکن است به اغما و سنکوب گرمایی بیانجامد افزود: پزشکان توصیه می‌کنند مردم برای جلوگیری از گرمازدگی ضمن استفاده زیاد از مایعاتی مانند آب و آب‌میوه از مصرف قهوه، چای و انواع نوشابه‌های گازدار که باعث از بین رفتن بیشتر آب بدن می‌شوند خودداری کنند.

یزدانی ادامه داد: استفاده از سبزی‌ها و میوه‌ها در تابستان به‌جای غذا‌های پرچرب و دیر هضم یا دارای پروتئین بالا بسیار ضروری است، همچنین استفاده از محلول آب با نمک خوراکی به میزان یک‌دهم درصد جهت جبران املاح ازدست‌رفته بدن موثر است.

انتهای پیام/م

راه هایی مقابله با گرمازدگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.