کره شمالی همچنان در حال توسعه قابلیت‌های هسته‌ای خود است

بلومبرگ نوشت تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد در آستانه دیدار ترامپ و کیم جونگ-اون، کره شمالی اقدام به توسعه یکی از کارخانه‌های تولید موشک خود کرده است.

کره شمالی همچنان در حال توسعه قابلیت‌های هسته‌ای خود استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بلومبرگ در گزارشی به نقل از مؤسسه آمریکایی مطالعات بین‌الملل «میدلبری» نوشت بررسی تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد پیونگ یانگ در آستانه دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی (در ماه گذشته میلادی)، اقدام به توسعه یکی از کارخانه‌های تولید موشک خود کرده است.

در گزارش میدلبری آمده است در هفته های پیش از دیدار ترامپ و کیم جونگ-اون، کره شمالی علی‌رغم وعده مقامات این کشور به نابودی تأسیسات هسته‌ای، در حال توسعه قابلیت های اتمی خود بوده است.

دیوید اشمرلر و جفری لوئیس، تدوین کنندگان گزارش میدلبری همچنین مدعی شدند توسعه این کارخانه تولید موشک بیانگر آن است که علی رغم امیدواری ها درباره خلع سلاح هسته‌ای (شبه جزیره کره)، کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، به افزایش شمار موشک های با قابلیت حمل کلاهک هسته ای در زرادخانه اتمی این کشور متعهد است.

ترامپ و کیم جونگ-اون در جریان دیدار دوازدهم ژوئن (بیست و دوم خرداد) خود، موافقتنامه ای را درباره خلع سلاح هسته ای کره شمالی امضا کردند؛ اما منتقدان می گویند کره شمالی معمولا وعده های خود را در این زمینه عملی نمی کند.

گزارش مؤسسه میدلبری پس از آن منتشر می شود که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز چندی پیش در گزارشی نوشت مقامات اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که کره شمالی در تلاش برای مخفی کردن زرادخانه اتمی و تأسیسات هسته ای این کشور است. این در حالی است که ترامپ روز یکشنبه گفت کره شمالی درباره خلع سلاح هسته ای (شبه جزیره کره) «بسیار جدی» است.

بیشتر بخوانید؛

ترامپ و کیم جونگ اون با یکدیگر دیدار کردند

انتهای پیام/

گزارش مؤسسه میدلبری درباره توسعه یک کارخانه تولید موشک در کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار