مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان از قطع نشدن برق در صورت صرفه جویی ۱۰ درصدی مردم در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ علی اکبر نصیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: کشور ما از نظر تأمین آب و برق در شرایط مطلوبی قرار ندارد و کم بودن ذخیره آب پشت سد‌ها موجب شده تا امکان بهره‌مندی از ۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور وجود داشته باشد.


وی افزود: برای جلوگیری از کمبود انرژی مورد نیاز باید مدیریت دقیقی صورت گیرد و اگر مردم در میزان مصرف تنها ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند می‌توان کمبود نیرو‌های برق آبی کشور را جبران کرد.


نصیری اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند مصرف را کاهش دهند و برای همین در استان با دستور استاندار، اقدام به جابه‌جایی ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان کرده‌ایم.


وی در ادامه گفت: ۵۰ درصد مصرف استان را بخش خانگی به خود اختصاص می‌دهد که متاسفانه نتوانستیم در زمینه مدیریت مصرف موفق عمل کنیم.


نصیری افزود: سال گذشته طرح ساعت به وقت گلستان را برنامه‌ریزی کردیم که همه‌گیر نشد و امسال انتظار داریم بیش از گذشته در مورد آن کار و فرهنگ‌سازی شود.


وی در پایان گفت: افزایش مصرف انرژی در روز‌های اخیر به دلیل گرمای کم سابقه و ظرفیت محدود تولید، استان را در آستانه خاموشی‌های مکرر قرار داده که از مشترکین تقاضا داریم در مصرف برق صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/ق

 

احتمال قطعی برق در گلستان

برچسب ها: برق ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.