مدیر کل شرکت بین المللی RZDI گفت: با ساخت راه‌آهن گرمسار به اینچه برون میزان ظرفیت بهره‌وری در این مسیر 5 برابر می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  سرگی پائولو مدیر کل شرکت بین المللی RZDI در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی کردن خط راه‌آهن گرمسار به اینچه برون با بیان اینکه راه‌آهن روسیه یک روابط دیرینه‌ای با کشور ایران در زمینه ارتقا سطح ترانزیت،‌ مبادله تکنولوژی روز و پروژه‌های زیر ساختی داشته است گفت: برقی کردن خط ریلی گرمسار به اینچه برون یکی از پروژه‌های مهمی است که در دستور کار قرار دادیم و بخش تعمیر،‌ بازسازی و مدرنیزه کردن این پروژه را از طریق فاینانس برعهده گرفته‌ایم.

وی افزود: 85 درصد از ارزش کل این پروژه از سوی روسیه و 15 درصد از منابع داخلی ایران تامین می‌شود.

پائولو تاکید کرد: در این پروژه ظرفیت بهره‌وری خط 5 برابر و سرعت سیر از 60 کیلومتر به 120 کیلومتر افزایش می‌یابد.

مدیر کل شرکت بین المللی RZDI گفت: بخش عمده این پروژه مربوط به بازسازی زیرساختهای موجود و احداث شبکه انتقال برق برای تردد قطارهای برقی خواهد بود.

وی به تامین صد درصدی مسافران این خط اشاره کرد و افزود: در این پروژه امنیت مسافران صدردصد تامین و فضای مناسبی برای اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

وی در پایان گفت: قصد داریم در حین اجرای این پروژه از تمام ظرفیت‌های شرکتهای داخلی استفاده کنیم و زمینه را برای آغاز عملیات عمرانی جدید فراهم کنیم.

در ادامه این مراسم الگ بازارف مدیر عامل راه‌آهن روسیه با بیان اینکه تمامی تجربیات خود در برقی سازی راه‌آهن را در اختیار ایران قرار می‌دهیم گفت: مدت زمان پروژه گرمسار به اینچه برون 4 سال و 4 ماه است و این اطمینان را می‌دهیم که سودمندی بین دو کشور از طریق این پروژه ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد‌: این پروژه می‌تواند پایه خوبی برای اجرای پروژه‌های برقی سازی خطوط راه‌آهن بین دو کشور باشد.

مدیر عامل راه‌آهن روسیه با بیان اینکه ساخت این پروژه برای ما بسیار ارزشمند خواهد بود افزود: امیدواریم اجرای برقی شدن راه‌آهن گرمسار اینچه برون به پیشرفت دو کشور و تمام کشورهای همسایه دریای خزر منجر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه آهن ، مسیر ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار