ابراهیم صالحی عمران گفت:دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیش از 200 هزار دانشجو جزء بزرگ‌ترین دانشگاه‌های حضوری کشور محسوب می‌شود .

تحصیل 200هزار دانشجو در دانشگاه های فنی و حرفه ای کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در نشست با اصحاب رسانه خراسان شمالی در بجنورد ،گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای دارای 173 دانشکده و آموزشکده، 160 رشته تحصیلی که 100 رشته آن کاردانی و 60 رشته کارشناسی ناپیوسته و تعداد معدودی پیوسته است.

صالحی عمران درباره تخصص گرایی این دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای هدفی مأموریت گرا دارد و این به آن معنا است که مأموریت خاصی را دنبال می‌کند و این در حالی است که مشکلات سایر دانشگاه‌های کشور همین مأموریت گرا نبودن است و هر کار و فعالیتی را انجام می‌دهند و توسعه فراوانی هم در کشور دارند.

وی با اشاره به آمار کشورهای دیگر در خصوص میزان اهمیت دادن به پرورش تکنسین که 20 درصد است، افزود این در حالی است که در کشور ایران 4 درصد از نیروها تکنسین می‌باشند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور میزان آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور را حدود 1200 تا 1300 آزمایشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: این آزمایشگاه‌ها 70 درصد از دروس عملی را تحت پوشش قرارمی دهند.

صالحی عمران میزان دانشجوهای فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی را نیز 3 هزار و 500 دانشجو بیان کرد و افزود: 60 درصد از این دانشجوها دانشجوهای بومی استان و 40 درصد غیربومی هستند.

گفتنی است: تعداد رشته‌های دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان حدود 33 رشته است.

انتهای پیام/ب

حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در بجنورد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.